(G)een Arafatsjaal

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gebruikersavatar
scape
Kapitein
Kapitein
Berichten: 808
Lid geworden op: 28 jul 2004 21:34
Locatie: A'dam
Contacteer:

Berichtdoor scape » 04 okt 2008 11:43

Afbeelding

CGK<3
Luitenant
Luitenant
Berichten: 710
Lid geworden op: 02 feb 2007 16:57

Berichtdoor CGK<3 » 04 okt 2008 14:54

En zo is het maar net.

Sabra
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3115
Lid geworden op: 04 apr 2003 15:00

Berichtdoor Sabra » 04 okt 2008 15:18

Spons schreef:zullen we een refoweb meeting in de GG houden in goes, en dan allemaal zo;n sjaal om.... die Dominee is gewoon wereld vreemd... :wink: en heeft absoluuut oogkleppen op


Dat is een beetje puberaal, niet?

Gebruikersavatar
Wullimpie
Moderator
Berichten: 1706
Lid geworden op: 13 aug 2005 13:29
Locatie: Goeree Overflakkee
Contacteer:

Berichtdoor Wullimpie » 04 okt 2008 17:48

Een dominee die weet wat er in de mode is lijkt mij niet wereldvreemd.
Niet eens met een [MODBREAK]? PB de moderator, en vervuil niet het topic!!

Gebruikersavatar
The Engineer
Luitenant
Luitenant
Berichten: 545
Lid geworden op: 28 mei 2007 09:34

Berichtdoor The Engineer » 05 okt 2008 14:22

De man heeft waarschijnlijk geen leven.
"Being second is to be the first of the ones who lose."

MarinusCopy

Re: (G)een Arafatsjaal

Berichtdoor MarinusCopy » 05 okt 2008 14:41

jans1 schreef: Moeten we dat maar over zijn kant laten gaan en denken dat het om een onschuldige hype gaat, of moeten we hier waarschuwend, zo niet verbiedend, tegen optreden?


Nee, nee en nog eens nee!!!

Ik vind het persoonlijk geen gezicht, zo'n theedoek, maar als je dat soort dingen gaat verbieden is het einde al snel zoek en krijgen we juist arabische toestanden hier. Ik bedoel: ik kan ook vinden dat vanwege de beladen geschiedenis van de kerk het kruis verboden zou moeten worden, maar ik dank de Democratie iedere dag op mijn knietjes dat niemand me in dat geval serieus zou nemen.

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8816
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Berichtdoor elbert » 05 okt 2008 15:34

Harm-J schreef:Die beste dominee legt verkeerde associaties, hij brengt begrippen bij elkaar die er niet zijn. Simpel geschreven: 'als een vrouw in (Nederlandse)klederdracht een terroristische aanslag zou plegen', zou dan de gehele (Nederlandse)klederdracht niet meer gedragen mogen/kunnen worden?

Wel als iemand in bijv. Pakistan die Nederlandse klederdracht gaat dragen, omdat waar die vrouw voor staat dusdanig in het wereldnieuws is gekomen dat haar kleding wordt geafficheerd met terroristisch geweld.
Laten we het niet simpeler maken dan het is.

Floefloe schreef:Eigenlijk is het met zo'n zgn. Arafatsjaal net als met bijvoorbeeld een shirtje met de beeltenis van Che Guevara. Een groot deel van de mensen die met zo'n shirtje aanloopt heeft volgens mij geen idee wie Che was. Op dat moment is zo'n shirtje geen statement meer. Zo ook de Arafatsjaal denk ik.

Het is dan misschien geen statement meer, maar je kunt er in je onwetendheid mensen wel mee schofferen.
Ik vraag me af of mensen zo'n theedoek mee zouden willen nemen op vakantie naar Israel.

Race406 schreef:Race406 schreef:
Kan me wel indenken dat ds. waarschuwt tegen de mode, maar er mag ook in eigen kring gekeken worden....!
Hoeden, zó groot, dat je met goed fatsoen geen dominee en orgel meer kunt zien......

Volgens mij gebeurt dit al.

Sabra schreef:Dat is een beetje puberaal, niet?

Beetje wel ja.
Er is een gezagsprobleem en dat zit volgens mij niet alleen bij "belerende" dominees.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

pol
Majoor
Majoor
Berichten: 2482
Lid geworden op: 07 jun 2005 21:47

Berichtdoor pol » 05 okt 2008 15:39

Floefloe schreef:uot;]Eigenlijk is het met zo'n zgn. Arafatsjaal net als met bijvoorbeeld een shirtje met de beeltenis van Che Guevara. Een groot deel van de mensen die met zo'n shirtje aanloopt heeft volgens mij geen idee wie Che was. Op dat moment is zo'n shirtje geen statement meer. Zo ook de Arafatsjaal denk ik.

Het is dan misschien geen statement meer, maar je kunt er in je onwetendheid mensen wel mee schofferen.
Ik vraag me af of mensen zo'n theedoek mee zouden willen nemen op vakantie naar Israel.

Die hoef je niet mee te nemen want die kan je daar op elke hoek van de straat kopen!

MarinusCopy

Berichtdoor MarinusCopy » 05 okt 2008 15:56

elbert schreef:Het is dan misschien geen statement meer, maar je kunt er in je onwetendheid mensen wel mee schofferen.


Dat is het probleem van die mensen denk ik dan. Ik vind kerktorens enorm aanstootgevend, maar ik val daar anderen niet mee lastig. Zouden sommige gelovigen ook eens moeten laten denk ik.

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8816
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Berichtdoor elbert » 05 okt 2008 19:49

pol schreef:
elbert schreef:Het is dan misschien geen statement meer, maar je kunt er in je onwetendheid mensen wel mee schofferen.
Ik vraag me af of mensen zo'n theedoek mee zouden willen nemen op vakantie naar Israel.


Die hoef je niet mee te nemen want die kan je daar op elke hoek van de straat kopen!

Bij mijn vakantie in Israel een paar jaar geleden heb ik ze niet in Israelische winkels gezien.

MarinusCopy schreef: Ik vind kerktorens enorm aanstootgevend, maar ik val daar anderen niet mee lastig. Zouden sommige gelovigen ook eens moeten laten denk ik.

Het is fijn dat je anderen niet tot last wil zijn.
Maar helaas, christenen zijn nu eenmaal hele lastige mensen.
Christenen gaan net zo lang door tot mensen, die geen redding nodig denken te hebben, Jezus hebben leren kennen als hun Redder.
Het spijt me, maar we kunnen niet anders. ;)
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Gebruikersavatar
Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11376
Lid geworden op: 28 feb 2004 02:07
Locatie: Berkenwoude
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 05 okt 2008 21:51

Oh? Ik spreek er over, maar ik leg niets op.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Gebruikersavatar
Gerdien B.
Generaal
Generaal
Berichten: 9102
Lid geworden op: 12 jul 2004 10:11
Locatie: Woerden
Contacteer:

Re: (G)een Arafatsjaal

Berichtdoor Gerdien B. » 05 okt 2008 22:15

MarinusCopy schreef:
Nee, nee en nog eens nee!!!



Je doet niet onder voor een PKN dominee 8)
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

MarinusCopy

Berichtdoor MarinusCopy » 06 okt 2008 06:43

elbert schreef:Het is fijn dat je anderen niet tot last wil zijn.
Maar helaas, christenen zijn nu eenmaal hele lastige mensen.
Christenen gaan net zo lang door tot mensen, die geen redding nodig denken te hebben, Jezus hebben leren kennen als hun Redder.
Het spijt me, maar we kunnen niet anders. ;)


Nou, doe jezelf en anderen een lol: hoopjes mensen hebben geen boodschap aan jouw "redding"

ik heb het christendom geprobeerd, maar het geeft mij geen antwoorden....

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8816
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Berichtdoor elbert » 06 okt 2008 07:16

Ok, offtopic, maar ik ga nog eventjes verder:
Optimatus schreef:Oh? Ik spreek er over, maar ik leg niets op.

Ik ook niet, dat kan ook helemaal niet.

MarinusCopy schreef:Nou, doe jezelf en anderen een lol: hoopjes mensen hebben geen boodschap aan jouw "redding"

Sterker nog: de meerderheid heeft er geen boodschap aan.

MarinusCopy schreef:ik heb het christendom geprobeerd, maar het geeft mij geen antwoorden....

Heb je het al eens bij Jezus geprobeerd i.p.v. bij "het christendom"?
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Gebruikersavatar
Race406
Majoor
Majoor
Berichten: 2096
Lid geworden op: 28 mar 2004 13:04
Locatie: Wierden
Contacteer:

Berichtdoor Race406 » 06 okt 2008 09:59

elbert schreef:
MarinusCopy schreef:ik heb het christendom geprobeerd, maar het geeft mij geen antwoorden....

Heb je het al eens bij Jezus geprobeerd i.p.v. bij "het christendom"?


Helemaal mee eens! Wat het "christendom" er van maakt is meestal niet helemaal (soms ook helemaal niet...) wat God bedoeld heeft!
Ik zie een poort wijd open staan... Die open poort leidt tot Gods Troon. GAAT DOOR! Laat NIETS (maar dan ook werkelijk niets of niemand!) u hinderen!


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 42 gasten