Heeft iemand die christenboot nog voorbij zien varen?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gebruikersavatar
goshen
Luitenant
Luitenant
Berichten: 563
Lid geworden op: 18 jul 2007 10:20
Locatie: Westland

Berichtdoor goshen » 06 aug 2008 14:51

Ik heb naar het varend corso in het Westland zitten kijken.

Gebruikersavatar
Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11376
Lid geworden op: 28 feb 2004 02:07
Locatie: Berkenwoude
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 06 aug 2008 15:01

Wat een land... in Amsterdam een drijvende lingeriewinkel en in het Westland een drijvende fruitschaal.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Gebruikersavatar
Omega
Nestor
Berichten: 1626
Lid geworden op: 10 sep 2002 15:52
Locatie: Midden-Betuwe

Berichtdoor Omega » 06 aug 2008 15:11

Sorry Denkertje, maar zo kun je alles goedpraten. Je gooit er gewoon een emotioneel christelijk sausje overheen en je kunt vervolgens als christen overal aan deelnemen. Als christenen en God ergens geminacht worden, dan is het wel bij het publiek van Gay Pride (lees de reacties op de seculiere fora maar eens). Er zal ongetwijfeld zeer geauplaudiseerd zijn voor de christenhomo's op de boot die het lef hebben om zich tegen hun eigen achterban af te zetten en ze belachelijk te maken. De Bijbel roept ons op om voor de zonde te vlieden. Deze christenhomo's varen er met plezier naar toe. Denk je nu echt dat door deze actie homo's in onze achterban opeens met open armen worden ontvangen? Deze 'meedrijvers' hebben christenhomo's en het werk van RefoAnders een zeer slechte dienst bewezen.
Kust den Zoon, opdat Hij niet toorne...

Gebruikersavatar
Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11376
Lid geworden op: 28 feb 2004 02:07
Locatie: Berkenwoude
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 06 aug 2008 15:26

Meedrijvers *schater*

Een meedrijvend voorwerp...

Maar even serieus: staat er werkelijk dat men moet vlieden voor de zonden? Ik heb altijd gedacht dat men de zonde moest bestrijden. Als men immers moet vlieden voor de zonde, dan is er geen plaats onder de sterren waar ik heen kan gaan (ook niet naar België).
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Denkertje21

Berichtdoor Denkertje21 » 06 aug 2008 15:39

Omega schreef: Je gooit er gewoon een emotioneel christelijk sausje overheen en je kunt vervolgens als christen overal aan deelnemen.
Iemand stelt zich hier heel kwertsbaar op en legt zijn innerlijke bewegingen bloot en jij waat dat, zonder kenneis van die persoon, te betitelen als 'een emotioneel christelijk sausje'. Het ging overigens niet om deelnemen, maar om een getuigenis af te geven

Omega schreef: Als christenen en God ergens geminacht worden, dan is het wel bij het publiek van Gay Pride (lees de reacties op de seculiere fora maar eens).
Ja en vaak heel terecht: als je ziet hoe homo's in de loop door jaren door christenen zijn geminacht, tot op de dag van vandaag.

Omega schreef: Er zal ongetwijfeld zeer geauplaudiseerd zijn voor de christenhomo's op de boot die het lef hebben om zich tegen hun eigen achterban af te zetten en ze belachelijk te maken.

Afzetten tegen de achterban? Nee man, we moeten Gode meer gehoorzamen dan mensen. Dit was een getuigenis van Gods trouw over zondige mensen! Ja Omega, zélfs over homo's!

Omega schreef: De Bijbel roept ons op om voor de zonde te vlieden. Deze christenhomo's varen er met plezier naar toe. Wat een oordeel!
Veel van de homo's op de boot hebben met pijn in het hart meegevaren. Lees dats tuk van onze 'ervaringsdeskundige' nog maar eens. Niks met plezier!

Omega schreef: Denk je nu echt dat door deze actie homo's in onze achterban opeens met open armen worden ontvangen?
O nee, maar dat gebeurde toch al niet in veel kerken. Het liefhebben van je (homoseksuele) naaste is een eis, een gebod. Dáár MOET de reformatorische achterban aan voldoen. Dat is geen eis van homo's maar van God zelf. Ik heb een liefhebbende Vader. Ik heb geleerd niets te verwachten van mensen die zeggen Hem te volgen, maar voorwaarden stellen aan het gebod van de liefde

Omega schreef: Deze 'meedrijvers' hebben christenhomo's en het werk van RefoAnders een zeer slechte dienst bewezen.
Prachtig hoor, wat RefoAnders doet, maar dat is een keuze van RefoAnders. Ik geloof dat er meerdere wegen te gaan zijn. Van de paar mensen die ik ken op de christenboot weet ik, dat zij deze zware keuze samen met God hebben gemaakt.

Gebruikersavatar
parsifal
Majoor
Majoor
Berichten: 2146
Lid geworden op: 28 jan 2003 10:48
Locatie: Stockholm

Berichtdoor parsifal » 06 aug 2008 16:08

Denkertje21 schreef: Iemand stelt zich hier heel kwertsbaar op en legt zijn innerlijke bewegingen bloot en jij waat dat, zonder kenneis van die persoon, te betitelen als 'een emotioneel christelijk sausje'. Het ging overigens niet om deelnemen, maar om een getuigenis af te geven


Ik geloof in de oprechtheid van de schrijver van dat stukje, maar ik ben het niet met hem eens. Een getuigenis geven is goed, maar dat hoeft niet perse door deel te nemen aan iets wat in zichzelf een foute boodschap uitdraagt. Als het meevaren van de boot het doel heeft om te laten zien wie God is, dan heb ik er niet eens zoveel moeite mee. Dan is het denk ik te vergelijken met een Christelijke band die op een niet-Christelijk festival optreed om zo het publiek te bereiken.

Als er ook mee uitgedragen wordt dat Christen-zijn geen enkele belemmering hoeft te zijn in het homoseksueel zijn, dan denk ik dat er iets mis is. Want ik denk dat er wel degelijk extra spanningen zijn tussen voor een Christelijke homo, niet alleen door een starre houding van Christenen, maar ook door zaken die onlosmakelijk met het Christen-zijn zelf te maken hebben.

Ja en vaak heel terecht: als je ziet hoe homo's in de loop door jaren door christenen zijn geminacht, tot op de dag van vandaag.


Verachting is nooit goed. Maar het afkeuren van seksuele gemeenschap tussen mensen van het zelfde geslacht, is niet hetzelfde als het verachten van deze mensen. Netzomin als het afkeuren van een seksuele relatie buiten het huwelijk om tot minachting van mensen die ongehuwd samenwonen hoeft te leiden.

Afzetten tegen de achterban? Nee man, we moeten Gode meer gehoorzamen dan mensen. Dit was een getuigenis van Gods trouw over zondige mensen! Ja Omega, zélfs over homo's!


En dat is goed, maar moet juist ook op zo'n plek, ook niet een boodschap tegen perversiteiten en dergelijke klinken? Inderdaad is het zo dat ook deze mensen overtuigd mogen en moeten worden (net al wij) van Gods liefde, maar volgens mij moet op zo'n plek ook een "zondig niet meer" klinken.

Veel van de homo's op de boot hebben met pijn in het hart meegevaren. Lees dats tuk van onze 'ervaringsdeskundige' nog maar eens. Niks met plezier!


Ja, dat geloof ik, maar wat is nu de boodschap die ze uitdragen?

O nee, maar dat gebeurde toch al niet in veel kerken. Het liefhebben van je (homoseksuele) naaste is een eis, een gebod. Dáár MOET de reformatorische achterban aan voldoen. Dat is geen eis van homo's maar van God zelf. Ik heb een liefhebbende Vader. Ik heb geleerd niets te verwachten van mensen die zeggen Hem te volgen, maar voorwaarden stellen aan het gebod van de liefde


Ja en die eis geldt ook voor hoeren en dieven, maar dat wil niet zeggen dat de liefde tot hen ons vaag moet doen lijken in wat we van overspel en diefstal vinden.

Prachtig hoor, wat RefoAnders doet, maar dat is een keuze van RefoAnders. Ik geloof dat er meerdere wegen te gaan zijn. Van de paar mensen die ik ken op de christenboot weet ik, dat zij deze zware keuze samen met God hebben gemaakt.


Ik geloof ook dat er een zware strijd is geweest, maar dan nog kun je de boodschap die wordt uitgedragen door de boot afkeuren. Ik geloof dat bij RefoAnders ook een zware strijd wordt gevoerd, samen met God. Toch hebben of zij of de mensen op de boot een verkeerd standpunt.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
[...] "Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."

Gebruikersavatar
Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11376
Lid geworden op: 28 feb 2004 02:07
Locatie: Berkenwoude
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 06 aug 2008 16:13

Waar komt de in mijn ogen nogal onbehouwen vergelijking van hoeren en dieven met homofielen vandaan? Los van de vraag of homo's wellicht een zondig bestaan kunnen hebben, doen homo's anderen geen kwaad.

Dieven willen een ander kwaad doen door te stelen.
Hoeren verkwanselen hun eigen lichaam.

Homo's zondigen wellicht ook, maar de intentie is liefde.
Daarom vind ik de vergelijking echt onpasselijk.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Denkertje21

Berichtdoor Denkertje21 » 06 aug 2008 16:34

Ik heb het, geloof ik allemaal toch even gehad hier...

Gebruikersavatar
Gerdien B.
Generaal
Generaal
Berichten: 9102
Lid geworden op: 12 jul 2004 10:11
Locatie: Woerden
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 06 aug 2008 16:37

Omdat mensen het niet met je eens zijn?
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

Gebruikersavatar
parsifal
Majoor
Majoor
Berichten: 2146
Lid geworden op: 28 jan 2003 10:48
Locatie: Stockholm

Berichtdoor parsifal » 06 aug 2008 16:53

Optimatus schreef:Waar komt de in mijn ogen nogal onbehouwen vergelijking van hoeren en dieven met homofielen vandaan? Los van de vraag of homo's wellicht een zondig bestaan kunnen hebben, doen homo's anderen geen kwaad.

Dieven willen een ander kwaad doen door te stelen.
Hoeren verkwanselen hun eigen lichaam.

Homo's zondigen wellicht ook, maar de intentie is liefde.
Daarom vind ik de vergelijking echt onpasselijk.


Sorry, misschien ben ik iets te veel een beta. Wat ik doe is een redenering over homoseksualiteit op iets anders betrekken om te laten zien dat de conclusies die getrokken worden niet noodzakelijk uit de aannames/uitgangspunten volgen. Ik besef wel degelijk dat er een verschil is tussen seksueel verkeer tussen mensen van het zelfde geslacht en diefstal of hoererij (hoewel het laatste ook vrijwillig kan gebeuren en er in principe geen anderen kwaad wordt aangedaan, tenminste niet direct), maar de argumenten van Denkertje zijn wel op diefstal en hoererij van toepassing.
"Then he isn't safe?" said Lucy.

[...] "Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."

Gebruikersavatar
Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11376
Lid geworden op: 28 feb 2004 02:07
Locatie: Berkenwoude
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 06 aug 2008 16:56

Kun je dat laatste misschien nader verklaren, ik zie het verband (nog) niet.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Gebruikersavatar
Omega
Nestor
Berichten: 1626
Lid geworden op: 10 sep 2002 15:52
Locatie: Midden-Betuwe

Berichtdoor Omega » 06 aug 2008 18:09

Denkertje schreef:

Iemand stelt zich hier heel kwertsbaar op en legt zijn innerlijke bewegingen bloot en jij waat dat, zonder kenneis van die persoon, te betitelen als 'een emotioneel christelijk sausje'. Het ging overigens niet om deelnemen, maar om een getuigenis af te geven


Het één hoeft het ander niet uit te sluiten. Wie zich kwetsbaar opstelt en een omstreden visie aanhangt, moet ook bereid zijn (en het lef hebben) om de kritiek daarop als een vent (zeg ik dat goed in dit verband?) tegemoet te treden. Getuigen door deel te nemen? Of getuigen door als christenhomo openlijk afstand te nemen van deze vulgaire pandemonie en het lef te hebben dat aan deelnemers en bezoekers kenbaar te maken?

Ja en vaak heel terecht: als je ziet hoe homo's in de loop door jaren door christenen zijn geminacht, tot op de dag van vandaag.


Inderdaad grote schande. Maar juist nu er een ontwikkeling in de kerken gaande is (zeg maar gerust een omslag) is dat belachelijk maken en provoceren wel het domste wat je kunt doen.

Afzetten tegen de achterban? Nee man, we moeten Gode meer gehoorzamen dan mensen. Dit was een getuigenis van Gods trouw over zondige mensen! Ja Omega, zélfs over homo's!


Aha, dus deelnemen aan de Gay Pride is dus een daad van gehoorzaamheid aan God. Vergelijkbaar is het dus een goed idee om aan de bar van een swingersclub een t-shirt te dragen met de tekst "Jesus loves you".

Veel van de homo's op de boot hebben met pijn in het hart meegevaren. Lees dats tuk van onze 'ervaringsdeskundige' nog maar eens. Niks met plezier!


Misschien hadden ze met "pijn in het hart" beter kunnen folderen tussen de bezoekers.

O nee, maar dat gebeurde toch al niet in veel kerken. Het liefhebben van je (homoseksuele) naaste is een eis, een gebod. Dáár MOET de reformatorische achterban aan voldoen. Dat is geen eis van homo's maar van God zelf. Ik heb een liefhebbende Vader. Ik heb geleerd niets te verwachten van mensen die zeggen Hem te volgen, maar voorwaarden stellen aan het gebod van de liefde


Gods Woord eist van ons de zonde te haten, maar de zondaar lief te hebben. Degenen die dat niet doen, blijven ernstig in gebreke en hebben geen recht van spreken. Dan nog is er geen reden om als praktiserend christen kwaad met kwaad te vergelden.

Prachtig hoor, wat RefoAnders doet, maar dat is een keuze van RefoAnders. Ik geloof dat er meerdere wegen te gaan zijn. Van de paar mensen die ik ken op de christenboot weet ik, dat zij deze zware keuze samen met God hebben gemaakt.


Ieder mens (ik ook!) heeft de neiging om de eigen zonde goed te praten en dat ook nog eens te onderbouwen met vrome woorden. Maar het lijkt me erg lastig bijbelteksten te vinden waarin het meevaren met een stripshow wordt aangemoedigd.
Kust den Zoon, opdat Hij niet toorne...

Gebruikersavatar
Gerdien B.
Generaal
Generaal
Berichten: 9102
Lid geworden op: 12 jul 2004 10:11
Locatie: Woerden
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 06 aug 2008 18:18

O nee, maar dat gebeurde toch al niet in veel kerken. Het liefhebben van je (homoseksuele) naaste is een eis, een gebod. Dáár MOET de reformatorische achterban aan voldoen. Dat is geen eis van homo's maar van God zelf. Ik heb een liefhebbende Vader. Ik heb geleerd niets te verwachten van mensen die zeggen Hem te volgen, maar voorwaarden stellen aan het gebod van de liefde

wordt dit ook niet gevraagd van de homo's naar de mensen toe die persoonlijk niet naar het homohuwelijk kunne gaan, omdat zij dat niet kunnen verantwoorden voor God?

Ik merk dat op moment de mensen die tegen het homohuwelijk zijn, nogal flink worden aangepakt onder het mom van: homo's niet accepteren en respecteren, maar vraag mij langzaam aan af of het andersom wel gebeurd.
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

Gebruikersavatar
Daphne
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3666
Lid geworden op: 10 jan 2004 14:03
Locatie: Veen
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 06 aug 2008 18:37

Denkertje21 schreef:Ik heb het, geloof ik allemaal toch even gehad hier...


Tja, zulke reacties kan je verwachten als je zo'n topic start... Waarom open je dan dit onderwerp als je toch niet tegen de argumenten van je 'tegenstanders' op kunt?

*is het overigens eens met de mensen die de GayPride vulgair en wat dan ook vinden.*
Afbeelding

tante-tortel

Berichtdoor tante-tortel » 06 aug 2008 19:00

Omega: prima verwoord.
Helemaal mee eens.


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 44 gasten