Heeft iemand die christenboot nog voorbij zien varen?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Denkertje21

Heeft iemand die christenboot nog voorbij zien varen?

Berichtdoor Denkertje21 » 05 aug 2008 23:28

Ben wel benieuwd naar jullie reactie op de christenboot. Hij was prominenet in het NOS Journaal

Denkertje21

Berichtdoor Denkertje21 » 06 aug 2008 07:10

Even van het Regenboogforum geleend:

Afbeelding

barryrab
Verkenner
Verkenner
Berichten: 53
Lid geworden op: 16 sep 2007 16:50

Berichtdoor barryrab » 06 aug 2008 08:30

zeker heb ik hem gezien.

Ik kan het niet echt toejuichen

een lege boot was beter geweest
Wie nimmer dwaalt, wordt nooit verstandig.

Gebruikersavatar
Fluitje
Mineur
Mineur
Berichten: 175
Lid geworden op: 10 feb 2004 22:54
Locatie: Bunsburg
Contacteer:

Berichtdoor Fluitje » 06 aug 2008 08:33

barryrab schreef:zeker heb ik hem gezien.

Ik kan het niet echt toejuichen

een lege boot was beter geweest


Mee eens!

Jantjes

Berichtdoor Jantjes » 06 aug 2008 08:35

Ja, heb ik gezien en me diep geschaamd voor die christenen.
Wat de spreuken dichter eenmaal schreef heb ik niet ontdekt: Verlaat de onverstandigheden, en leeft; en treedt in de weg van het verstand.
Wat die christenhomo’s daar doen is met de wereld mee doen en dat moeten wij juist verlaten: En wordt deze wereld niet gelijkvormig; maar wordt veranderd door de vernieuwing van uw gemoed, opdat gij moogt beproeven, welke de goede, en welbehagelijke en volmaakte wil van God is.
jammer christenhomo's. want ik leef wel met jullie mee.

esli
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1023
Lid geworden op: 27 nov 2007 21:38
Locatie: Leiden

Berichtdoor esli » 06 aug 2008 09:21

Ik vind het wel positief dat deze boot er was. Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe de 'meevaarders' van deze boot de dag hebben ervaren, was het wat je ervan verwacht hebt? Heb je het gevoel dat je iets van Gods liefde kon laten zien? dat soort dingen, ik ben benieuwd!

Gebruikersavatar
MissF
Generaal
Generaal
Berichten: 8487
Lid geworden op: 16 nov 2004 22:25

Berichtdoor MissF » 06 aug 2008 10:40

ik wist dat die er zou zijn, ik heb nergens iets gezien ervan. Tot nu toe dus :)
Maar omdat ik heel die gay pride grote onzin vind vind ik die boot ook onzin.
Of is dit geen topic om daar je mening over te geven?
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Gebruikersavatar
verwonderde vrouw
Verkenner
Verkenner
Berichten: 88
Lid geworden op: 04 dec 2007 15:45
Locatie: where the wind blows, where the clouds flows
Contacteer:

Berichtdoor verwonderde vrouw » 06 aug 2008 10:58

Hoewel ik niet kan voorstellen dat ik zelf bij zo'n evenement al Gay Pride aanwezig zou willen zijn, vind ik het initiatief in ieder geval heel moedig!

Ze hebben er voor gekozen om de confrontatie naar beide kanten aan te gaan. Veel christenen accepteren homo's niet, maar omgekeerd schijnen er ook vanaf de andere kant veel wrijving te zijn. Ik vind het in ieder geval moedig van deze groep dat zij op deze manier toch wilden getuigen.

Op youtube is er ook filmpje te zien van 1 van de deelneemsters die verteld hoe zij het vond... Heb de link niet, maar mocht je echt weten hoe degene die erop zaten het vonden zou je erop kunnen zoeken.

En nee, denkertje, ben er niet geweesd, dus heb hem niet voorbij zien varen ;) Ben overigens wel beniewd of je zelf nog naar A'dam gegaan bent...
I amar prestar aen, han mathon ne nen, han mathon ne chae a han noston ned 'wilith
foto's
weblog

Gebruikersavatar
henkie
Beheerder
Berichten: 3650
Lid geworden op: 10 sep 2002 15:05

Berichtdoor henkie » 06 aug 2008 12:02

Dat dit een sof was, is natuurlijk zo klaar als een klontje. Seculieren vinden dat de Gaypride de homo-emancipatie niet bevordert (59%) en mede-christenhomo's distantieren zich van het meevaren.
Laatst gewijzigd door henkie op 08 aug 2008 11:00, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Omega
Nestor
Berichten: 1626
Lid geworden op: 10 sep 2002 15:52
Locatie: Midden-Betuwe

Berichtdoor Omega » 06 aug 2008 12:10

Ben het van harte eens met Jantjes en met RefoAnders. GayPride heeft als doel te shockeren. Welnu, dat is dat handjevol meevarende christenhomo's in dit geval ook aardig gelukt. Ze hebben de achterban geschoffeerd en geshockeerd en hun mede-christenhomo's een slechte dienst bewezen.
Kust den Zoon, opdat Hij niet toorne...

Gebruikersavatar
Gerdien B.
Generaal
Generaal
Berichten: 9102
Lid geworden op: 12 jul 2004 10:11
Locatie: Woerden
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 06 aug 2008 12:26

Ik vind die hele parade niets. Begrijp ook niets van het nut hiervoor. Je kan onderhand voor alles wel een parade gana houden.
Doe nou maar gewoon, denk dat je dan veel eerder het respect van je medeburgers krijgt.

Ik zou mij daar als christen niet thuis voelen en begrijp daarom ook niet wat een christenboot daar wel te zoeken heeft.
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

gempa
Kapitein
Kapitein
Berichten: 992
Lid geworden op: 18 mei 2008 12:20

Berichtdoor gempa » 06 aug 2008 12:49

ik krijg echt kotsneigingen, van de parade, en dat is niet omdat ik iets tegen homo zijn heb, maar het is zo walgelijk decadent.
bovendien kan ik me niet voorstellen dat je hier een positief beeld van homo's van krijgt

Denkertje21

Berichtdoor Denkertje21 » 06 aug 2008 13:27

Jantjes schreef: Wat de spreuken dichter eenmaal schreef heb ik niet ontdekt: Verlaat de onverstandigheden, en leeft; en treedt in de weg van het verstand.

Stel je voor dat Jezus dat gedaan zou hebben...

Denkertje21

Berichtdoor Denkertje21 » 06 aug 2008 13:38

Wat een harde reacties! met toestemming van de schrijver plaats ik hier de reactie van één van de mensen die aan de wieg van de christenboot stonden en is meegevaren:

Het is nu zondag en ik heb alles een beetje laten zakken van gisteren: varen met 'de christenboot' op één van de meest decadente en hedonistische evenementen voor homo's in Nederland. Ik kom net uit de kerk waar de tekst was: "En Henoch wandelde met God..."

Ik wil hier graag wat van mijn diepere gevoelens delen, omdat het een enorm gevecht is geweest, waarvan ik nooit had kunnen bedenken dat zoiets zo zwaar kon zijn.

Al zo lang heb ik de drang om wegen te zoeken waarlangs ik christenhomo’s kon vertellen dat de liefde van God ook over hen is uitgebreid; dat behoud ook voor homo’s mogelijk is; dat God geen bekering van je homoseksualiteit van je vraagt, maar onvoorwaardelijke bekering tot hem, complete overgave.

Het begon ooit bij, laat ik hem Johan noemen. Johan kwam uit een stevig reformatorisch gezin in een klein dorp bij Rotterdam. Ik kwam Johan tegen in het homo-uitgaansleven in Rotterdam waar ik vroeger ook wel kwam. Johan stond achter de bar. Johan was leuk en hij boeide. Johan vertelde me van zijn kerkelijke afkomst, zijn gevecht met thuis, de afwijzing thuis, de afwijzing in zijn kerk. Ik bleef Johan ontmoeten. Johan ging een heel andere kant op. “Als God me dan toch niet moet, dan kan ik net zo goed genieten”. Jaren later hoorde ik via via dat Johan ziek was. Erg ziek. Hij had AIDS en dat was in een tijd dat je aan AIDS altijd dood ging. Ik heb Johan gesproken voor zijn dood. Wij tweeën samen. Zijn homovrienden kwamen al niet meer. Johan had niets meer met God. Maar, naar later bleek: God had alles met Johan. Johan is begraven zonder dominee, zonder z’n familie, 26 jaar oud…

Deze ervaring was het begin voor mij. Ik zal de grote tussenperiode maar weglaten. Maar dit was de drive voor het Regenboogforum. Om een platform te maken voor homo’s die nergens terecht kunnen, of nauwelijks begrepen worden. Of misschien gewoon een vriend of vriendin willen vinden uit eigen kring. Dat kon vroeger niet. Want in de kerk zaten toch geen homo’s?

Al een tijd lang liep ik rond met de gedacht om de liefde van God zichtbaar te maken op een groot evenement als de Gay Pride. En dit jaar werd dat sterker. En toen er werd aangekondigd dat religie het thema van de dag was, kon ik niet meer achterblijven. Maanden van voorbereiding zijn er geweest, samen met de initiatiefgroep van het LKP. Voorzitter Wielie hield ons de wind uit de zeilen door interviews te geven aan allerlei media. Ik was de orthodoxe rakker die steeds alles naar rechts probeerde te trekken: niet dansen, geen muziek, nette kleren enz.

Alles heb ik steeds in gebed aan God voorgelegd met de vraag of Hij wilde ingrijpen of dingen blokkeren als ik niet op de goede weg was. Dat gebeurde niet. En de droom kreeg meer en meer gestalte.

Zelf zou ik niet meevaren. Natúúrlijk niet!! Dat kon ik toch niet maken naar de achterban? Enkele dagen van te voren kwam het over me heen: 'Een ieder dan, die Mij belijden zal voor de mensen, dien zal ook ik belijden voor Mijn Vader, Die in de hemelen is’. Ik kon niet meer terug. Ik moest zélf mee en anders had ik echt de haan drie keer horen kraaien. Tot overmaat van ramp belde de dag van te voren ook nog het Nederlands Dagblad met vragen zodat ik met naam en toenaam op zaterdagmorgen op de voorpagina van de krant stond... "Scheepje onder Jezus' hoede.."

Ik ben gegaan en de tranen sprongen mij in de ogen toen we daar voeren door de grachten, en er heel hard muziekteksten als “He is high and mighty” en “God put a Rainbow in the sky” schalden. Langs de grachten werden we aanschouwd door honderdduizenden mensen waarvan er velen applaudisseerden, duimen omhoog deden en ons bemoedigden. Ik kon alleen maar met m’n vinger naar boven wijzen.

Opeens realiseerde ik me dat er waarschijnlijk veel meer gedoopte mensen op de kade stonden, dan er aan boord waren… Mensen met het teken van Gods verbond op hun voorhoofd. En wij voeren daar met het teken van Gods liefde en trouw door een wereld die door Gods genade niet meer de mijne is…

Heeft het gewerkt? Was het dit waard? Ik weet het niet. Wij hebben gezaaid, ik moest het doen. Zullen we dan de oogst maar aan God overlaten? Gods Geest waait waarheen hij wil….

Gebruikersavatar
Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11376
Lid geworden op: 28 feb 2004 02:07
Locatie: Berkenwoude
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 06 aug 2008 13:40

henkie schreef:Dat dit een sof was, is natuurlijk zo klaar als een klontje. Seculieren vinden dat de Gaypride de homo-emancipatie niet bevordert (59%) en mede-christenhomo's distantieren zich van het meevaren.


Die hele grachtenkermis is stigmatiserend tot en met en derhalve eerder schadelijk dan bevorderlijk voor homofielen. Het is een vulgaire optocht van puberaal gedrag - een boot met homobaronnen ontbrak nog (gelukkig).
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 92 gasten