Wielrendiscussie en nieuws - deel 2

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gebruikersavatar
Floefloe
Moderator
Berichten: 1099
Lid geworden op: 29 mar 2003 10:57
Locatie: Oud-Beijerland / Oegstgeest
Contacteer:

Berichtdoor Floefloe » 24 okt 2008 11:48

Het gaat mij niet speciaal om Gesink. Als de top 5 nog binnen een paar minuten staat net als afgelopen jaar dan hoop ik op vuurwerk. Als Gesink een hoofdrol zou kunnen spelen zou dat mooi zijn, maar het gaat toch om de algehele spanning voor mij.
I was there Gandalf, I was there the day the strength of man failed

Gebruikersavatar
henkie
Beheerder
Berichten: 3651
Lid geworden op: 10 sep 2002 15:05

Berichtdoor henkie » 25 okt 2008 09:52

Slechts enkele roemruchte cols op het programma. Dit kan echt niet hoor. 8)

Gebruikersavatar
BJ
Moderator
Berichten: 1968
Lid geworden op: 29 okt 2002 11:25
Locatie: Delfzijl

Berichtdoor BJ » 25 okt 2008 12:45

Floefloe schreef:Het gaat mij niet speciaal om Gesink. Als de top 5 nog binnen een paar minuten staat net als afgelopen jaar dan hoop ik op vuurwerk. Als Gesink een hoofdrol zou kunnen spelen zou dat mooi zijn, maar het gaat toch om de algehele spanning voor mij.


Gesink gaat gewoon knechten, dus hij zal geen hoofdrol spelen daar. Want, zoveel klimmers zal Menchov niet hebben ter ondersteuning binnen rabo. Tenzij ze ookal Mollema en Boom gaan meenemen... maar dat zal Rabo wel niet aandurven. Baredo is er natuurlijk bij, maar die zie ik toch niet zo sterk voor de dag komen.

wielrenfan
Verkenner
Verkenner
Berichten: 29
Lid geworden op: 22 jan 2009 13:57

Berichtdoor wielrenfan » 26 jan 2009 21:43

Een topic over wielrennen(H) Yeahh!!!

Baredo schreef je? Het is 1) Barredo 2) Ik denk dat je Garate bedoeld.

Gesink gaat goed voor de dag komen. Reken daar maar op.
Garate is trouwens ook goed. Mooi ploegje hoor!
Wie vecht kan verliezen
Wie niet vecht heeft al verloren.

Gebruikersavatar
Floefloe
Moderator
Berichten: 1099
Lid geworden op: 29 mar 2003 10:57
Locatie: Oud-Beijerland / Oegstgeest
Contacteer:

Berichtdoor Floefloe » 27 jan 2009 13:36

Ik vind Garate een middelmatige klimmer. Die zie ik in het hooggebergte niet echt ver komen. Gesink moet gewoon gaan knechten dit jaar. Misschien met een half oogje naar de jongerentrui kijken, maar meer ook niet.

De Tour kan in elk geval wel interessant worden, al vrees ik dat de enige die mogelijkerwijs Contador van zijn tweede zege af kan houden Armstrong (in goede doen) kan zijn. Evans en Menchov zijn gewoon niet goed genoeg.

Zijn er trouwens nog mensen die (nu al ;/) plannen om naar de proloog van de Vuelta te gaan?
I was there Gandalf, I was there the day the strength of man failed

wielrenfan
Verkenner
Verkenner
Berichten: 29
Lid geworden op: 22 jan 2009 13:57

Berichtdoor wielrenfan » 27 jan 2009 14:10

Hee Ja ik heb aspiraties voor de proloog;)

TT Assen
Wie vecht kan verliezen

Wie niet vecht heeft al verloren.

Gebruikersavatar
reform
Moderator
Berichten: 1316
Lid geworden op: 27 jul 2003 17:58
Locatie: Col de Sarenne (alt. 1999 mt)

Berichtdoor reform » 27 jan 2009 14:27

Ik denk dat het een mooi jaartje gaat worden voor de Nederlanders. We hebben aardig wat goede renners in de gelederen.

Ik ben vooral benieuwd naar:
Dekker in de Limburg-Ardennen drieluik
Mollema
Boom, Langevelt Maaskant in Parijs Roubaix
Coen Vermeltfoort...zit die gast al bij de hoofdmacht van de Rabobank?

Gesink gaat weer een stap omhoog. Ik verwacht een top-10 notering in la grande Boucle.

Ik ga waarschijnlijk de toerversie van de 1e etappe rijden van de Vuelta.
Afbeelding

wielrenfan
Verkenner
Verkenner
Berichten: 29
Lid geworden op: 22 jan 2009 13:57

Berichtdoor wielrenfan » 27 jan 2009 20:32

Vermeltfoort nog bij de beloftes dacht ik, bij Continental dus.
Sja.. Tour wordt wel mooi met Gesink en Mensjov.

Als je zag hoe Gesink vorig jaar Popofiets eraf reed in ronde van Californie of was 't nou Parijs Nice toen..hhmm..

Nou ja, ik wacht op de terugkeer van Boogerd.
Wie vecht kan verliezen

Wie niet vecht heeft al verloren.

Gebruikersavatar
Floefloe
Moderator
Berichten: 1099
Lid geworden op: 29 mar 2003 10:57
Locatie: Oud-Beijerland / Oegstgeest
Contacteer:

Berichtdoor Floefloe » 28 jan 2009 12:06

De Tour wordt vast wel mooi, maar in elk geval niet dankzij Menchov. Hij heeft aspiraties om te winnen, maar wordt vast weer 5de ofzo. Het Astana-blok zal gewoon te goed zijn. Gesink wordt zowiezo een feest, we hebben tenslotte weer een renner die top 20 kan rijden. Dat is voor een Nederlander een hele prestatie.
I was there Gandalf, I was there the day the strength of man failed

Gebruikersavatar
henkie
Beheerder
Berichten: 3651
Lid geworden op: 10 sep 2002 15:05

Berichtdoor henkie » 28 jan 2009 20:34

Floefloe schreef:Zijn er trouwens nog mensen die (nu al ;/) plannen om naar de proloog van de Vuelta te gaan?


Zekers! Eerst de toerversie zelf doen en daarna kijken naar de grote mannen (no offense, Reform ;-))

Gebruikersavatar
BJ
Moderator
Berichten: 1968
Lid geworden op: 29 okt 2002 11:25
Locatie: Delfzijl

Re: Wielrendiscussie en nieuws - deel 2

Berichtdoor BJ » 07 mar 2009 20:41

Ik kwam op de website van Rabosport onderstaande weblog van Bauke Mollema tegen. Erg leuk om te lezen. Zeker omdat hij het gebied beschrijft waar ik heel veel fiets. En het is niet zo troosteloos als hij beschrijft ;-) Zeker als alles op het land bloeit en groeit. Maar vooral erg leuk weer een echte prof te hebben die ook nog eens traint gewoon in Groningen :D



De ronde van Californië, waar ik met een tevreden gevoel op terug kijk, ligt inmiddels al ruim een week achter me. Op dit moment bevind ik me zelfs alweer in Murcia (Spanje), waar ik me op maak voor de plaatselijke ronde. De wedstrijd in Californië heeft er toch wel ingehakt. Daarom heb ik mijn tijd de afgelopen week voornamelijk doorgebracht met rusten,veel slapen en rustig lostrappen. Alleen afgelopen zondag stond er een wat langere training op het programma.

De meeste van mijn vaste trainingsrondjes liggen in noord-Groningen, Friesland of in de kop van Drenthe. Plaatsen als Dokkum, Pieterburen, Lauwersoog of Roden zijn mij wel bekend. Maar aangezien de wind zondag uit het oosten kwam besloot ik de verlatenheid van oost-Groningen op te zoeken.Trainen in oost-Groningen doe ik zelden. Het is er weliswaar erg rustig, maar het is er ook erg saai. Het is één van de armste gebieden van Nederland, en dat is ook aan de omgeving af te zien. Een beetje troosteloos. Als de wind hard uit het oosten blaast wil ik deze kant nog wel eens op gaan, maar verder probeer ik dit gebied zoveel mogelijk te mijden.

Ik stap op de fiets voor een training die drie en een half uur moet duren. Via Adorp naar Ten Boer, langs het Eemskanaal naar Appingedam en Delfzijl. Ik wil nog iets verder naar het oosten, maar ben hier niet zo bekend en fiets over wegen waar ik nooit eerder ben geweest. Ik krijg een voorgevoel dat deze training wel eens iets langer zou kunnen duren als gepland.

Ik passeer Meedhuizen, Wagenborgen en het plaatsje met de geweldige naam Hongerige Wolf. De plaats Woldendorp staat aangegeven, nog 7 kilometer. Daar komt mijn ploegleider Jan Boven vandaan! Dan maar verder naar Woldendorp. Ik bevind me ergens in de driehoek Woldendorp-Oostwold-Nieuwe Statenzijl (als u geen idee heeft waar dat is: pak de atlas). Of het nu door de invallende mist of door het draaien van de wind komt; ik begin mijn richtingsgevoel – waar ik anders toch op kan vertrouwen - enigszins kwijt te raken. Als ik ergens niet van hou, is dat een training langer duurt als gepland.

Ik fiets nog een paar kilometer door en kijk eens rustig om me heen. Ik tel misschien 5 boerderijen, voor de rest niets. Geen dorpje. Nergens een wegwijzer te bespeuren. Het einde van de wereld is hier nabij. Zeker 20 minuten kom ik geen auto tegen. Ik begin me nu toch echt lichte zorgen te maken. Een lichte hongerklop dient zich aan. Zou ik Jan opbellen? Shit, mijn telefoon ligt thuis aan de oplader. Hé, een tegemoetkomende auto! Ik probeer hem aan te houden om de weg naar Groningen te vragen, maar de bestuurder toetert en drukt het gaspedaal vol in. Even later heb ik meer geluk. Het lukt me een wat ouder echtpaar aan te houden. “Moi!” Ik moet naar Groningen, zeg ik. “Dan ben je goed uit de buurt”, is hun eerste reactie. “Deze weg nog een paar kilometer volgen, dan via Oostwold naar Midwolda, en dan gewoon de snelweg volgen. En links aanhouden bij het vliegveld straks!”

Hûh, vliegveld? Het enige vliegveld waar ik tijdens het trainen ooit langs ben gefietst is het vliegveld van Eelde en ik kan me niet voorstellen dat er in deze buurt nog een vliegveld is. Aangekomen in Oostwold valt mijn blik op een torentje van misschien 5 meter hoog, de loods er naast is net iets hoger. Misschien een verkeerstoren. Er is nergens een landingsbaan te bekennen. Of is het gras op die strook net wat korter gemaaid als op de rest van het weiland? Vreemd. Bij Midwolda kom ik uiteindelijk weer terug op de bewoonde wereld. Groningen staat weer aangegeven, eindelijk!

De man in de auto gaf me nog mee dat het “een uurtje fietsen, niet langer” is tot Groningen. Ik weet niet hoe hard hij kon fietsen in zijn jonge jaren, maar ondanks een stevig tempo doe ik er anderhalf uur over. Uiteindelijk duurt mijn training gelukkig slechts 20 minuten langer als gepland. Die kilometers hebben we voor Murcia maar weer in de pocket! Maar volgende keer toch maar weer richting noord-Groningen of Friesland.

rafaell

Re: Wielrendiscussie en nieuws - deel 2

Berichtdoor rafaell » 12 mar 2009 00:53

Ik ga daar ook heen Floe, samen met mijn onlangs verhuisde oudhuisgenoot. En het jaar erop naar de proloog en eerste etappe van de Tour natuurlijk :) Overigens heb ik gisteren heerlijk genoten van Rabo in Parijs-Nice. Vandaag deed Rabo niets bijzonders maar het was wel een leuke etappe :)

rafaell

Re: Wielrendiscussie en nieuws - deel 2

Berichtdoor rafaell » 14 mar 2009 15:56

Wat was die contador stuk! Heerlijk!

Gebruikersavatar
Floefloe
Moderator
Berichten: 1099
Lid geworden op: 29 mar 2003 10:57
Locatie: Oud-Beijerland / Oegstgeest
Contacteer:

Re: Wielrendiscussie en nieuws - deel 2

Berichtdoor Floefloe » 14 mar 2009 16:11

Owowow, wat mooi.

Nouja, Contador bewijst iig nu zelf dattie absoluut geen doping gebruikt ;/
I was there Gandalf, I was there the day the strength of man failed

rafaell

Re: Wielrendiscussie en nieuws - deel 2

Berichtdoor rafaell » 14 mar 2009 16:27

En dan komt er ook een enorme groep langs en die moet hij allemaal laten gaan :D


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 61 gasten