Moet er nu een christenboot meevaren op Gay Pride?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Denkertje21

Berichtdoor Denkertje21 » 26 jun 2008 06:58

Zolang er nog kort-door-de-bocht-reacties als die van Desert Rose worden gegeven is elke uitleg en discussie zinvol..

Riska

Berichtdoor Riska » 26 jun 2008 07:23

Denkertje21 schreef:Zolang er nog kort-door-de-bocht-reacties als die van Desert Rose worden gegeven is elke uitleg en discussie zinvol..

Mee eens...

Michael
Sergeant
Sergeant
Berichten: 388
Lid geworden op: 26 feb 2008 10:28

Berichtdoor Michael » 26 jun 2008 09:08

Jammer dat het anno 2008 nog steeds nodig is...

Je hoeft de Gay pride parade niet leuk te vinden. Ik ken homo's die het een gruwel vinden. Maar in een maatschappij waar we vrijheid op een zeer belangerijke plaats zetten (Het zou de eerste plaats moeten zijn, maar dat is al een poosje niet meer zo) betekent dat ook dat we bepaalde dingen moeten tolereren die we misschien liever niet zouden zien.

Daarbij, zij die zonder zonde zijn werpen de eerste steen..

Gebruikersavatar
goshen
Luitenant
Luitenant
Berichten: 563
Lid geworden op: 18 jul 2007 10:20
Locatie: Westland

Berichtdoor goshen » 26 jun 2008 10:20

Michael schreef:Jammer dat het anno 2008 nog steeds nodig is...

Je hoeft de Gay pride parade niet leuk te vinden. Ik ken homo's die het een gruwel vinden. Maar in een maatschappij waar we vrijheid op een zeer belangerijke plaats zetten (Het zou de eerste plaats moeten zijn, maar dat is al een poosje niet meer zo) betekent dat ook dat we bepaalde dingen moeten tolereren die we misschien liever niet zouden zien.

Daarbij, zij die zonder zonde zijn werpen de eerste steen..
Omdat de boot waar het hier over gaat 'vaart onder een Christelijke vlag' mag een ieder hier zeggen wat hij er van vindt. Je bijbelquote is niet van toepassing omdat er geen stenen geworpen worden (niemand wordt afgestraft), er is alleen sprake van kritiek.

Om maar een beetje in herhaling te vatten bestaat die kritiek er uit dat je zou niet trots zou moeten zijn op je homo-geaardheid als Christen. De parade heeft als thema religie, al eerder is aangegeven dat dat in dit geval 'parel voor de zwijnen' zal zijn. Ongetwijfeld zullen 's avonds op het journaal beelden te zien zijn van dansende halfnaakte nonnetjes en monikken. En gevreesd wordt zelfs ronduit blasfemische uitingen, vaart in dat geval ook de Christelijke boot uit?

Denkertje21

Berichtdoor Denkertje21 » 26 jun 2008 11:01

Van binnenuit weet ik dat het een boot wordt die enerzijds heel vrolijk is waarbij gebruik zal worden gemaakt van het gemeenschappelijke symbool van homo's en christenen: de Regenboog.

Er komt waarschijnlijk geen muziek en de opvarenden gaan natuurlijk niet als non op monnik een parodie op geloff maken. Ze gaan uiteraard geheel gekleed

Gebruikersavatar
goshen
Luitenant
Luitenant
Berichten: 563
Lid geworden op: 18 jul 2007 10:20
Locatie: Westland

Berichtdoor goshen » 26 jun 2008 11:16

Denkertje21 schreef:Van binnenuit weet ik dat het een boot wordt die enerzijds heel vrolijk is waarbij gebruik zal worden gemaakt van het gemeenschappelijke symbool van homo's en christenen: de Regenboog.

Er komt waarschijnlijk geen muziek en de opvarenden gaan natuurlijk niet als non op monnik een parodie op geloff maken. Ze gaan uiteraard geheel gekleed
Het zal aan mijn slechte achterdochtige inslag liggen maar ik ging er altijd vanuit dat de regenboog was 'gekaapt' door de homobeweging als provocatie. Maar goed, ik ga niet op iedere slak zout leggen vandaag :lol:

Vwb de kleding en andere uitingen van de deelnemers: de boot met christenhomo's is natuurlijk niet de enige die meevaart. Van te voren is niet bekend hoe de opvarende van de andere boten gekleed zullen gaan en zich zullen gedragen. Zelf ga ik ieder jaar kijken bij het varend corso in het Westland en ik neem aan dat men zich in Amsterdam niet zo voorbeeldig gaan gedragen. Vraag is dus aan de opvarenden van de Christelijke boot, zijn er grenzen aan de deelname? Als er boten meedoen met blasfemische uitingen (zoals gebruik van het Kruis) zal men dan het lef hebben om niet mee te doen? Ik hoop dat daar van te voren over zal worden nagedacht.

Michael
Sergeant
Sergeant
Berichten: 388
Lid geworden op: 26 feb 2008 10:28

Berichtdoor Michael » 26 jun 2008 13:02

goshen schreef:Omdat de boot waar het hier over gaat 'vaart onder een Christelijke vlag' mag een ieder hier zeggen wat hij er van vindt. Je bijbelquote is niet van toepassing omdat er geen stenen geworpen worden (niemand wordt afgestraft), er is alleen sprake van kritiek.

Mwoh, Desert roses suggestie om de gay pride club met een gesel het land uit te jagen lijkt mij een duidelijke geworpen steen.

je zou niet trots zou moeten zijn op je homo-geaardheid als Christen.

Onzin, iedereen kan trots zijn op zijn geaardheid. Jezus heeft kei hard zijn best gedaan om een beetje gezond verstand in zijn volgelingen in te praten. En duidelijk te maken dat soms wat het minste is in de ogen van de mensen het meeste is in de ogen van God. Dat ging op voor mensen met rare religieuze ideen, dat ging op voor zieken en onreinen. Zelfs vrouwen telden mee. Dat ging dus op voor iedereen. Het grootste deel van de conflicten die Jezus tegen kwam waren conflicten met de kerk van die dag. Met andere woorden religieus dogma.

Nu zijn we op het punt waarop we respect hebben voor andere rassen andere culturen en andere geslachten. Maar homo's vallen buiten dat bootje vanwege een of ander citaat wat nauwlijks als specifiek gericht op homo's geinterpreteerd kan worden.

De parade heeft als thema religie, al eerder is aangegeven dat dat in dit geval 'parel voor de zwijnen' zal zijn. Ongetwijfeld zullen 's avonds op het journaal beelden te zien zijn van dansende halfnaakte nonnetjes en monikken. En gevreesd wordt zelfs ronduit blasfemische uitingen, vaart in dat geval ook de Christelijke boot uit?

Parel voor de zwijnen? Een heel ongelukkig gekozen analogie. Veel homosexuelen hebben een feilloos gevoel voor religie en spiritualiteit. En een liefde voor het rituaal wat erbij hoort. Zelfs als die religie hen systematisch als minderwaardig bestempeld.

Ik denk dat de zwijnen in dit geval meer duidt op die mensen die de boodschap horen, claimen hem te begrijpen en hem vervolgens misbruiken hun eigen mens visie aan iedereen op te leggen.

Je moet een beetje tegen een stootje kunnen. Homo's zijn eeuwen lang gestigmatizeerd door religie. Je begrijpt het niet maar sommigen zijn daardoor geen grote fans van religie. Als je parodieen krijgt die religie belachelijk maken. Dan moeten wij als religieuzen misschien eens kijken wat we daarin verkeerd hebben gedaan.

Het kan geen kwaad om af en toe met je neus op de feiten gewezen te worden. En dat die christenboot mee wil varen als uitgestoken hand naar de homo scene toe vind ik persoonlijk geweldig ook als er niet op in gegaan wordt heeft die boot zich christen getoond. Het is een keer wat anders dan de "Ik hou van jou maar wat je bent keur ik af" hypocritie. En ik juig de initiatief nemers dus van harte toe. Ik hoop dat ze werkelijk contact maken met die jongens en meisjes zodat die scheur tussen kerk en homosexueel eindelijk eens kan genezen.

CaptainCaveman

Berichtdoor CaptainCaveman » 26 jun 2008 13:13

|:)|

Gebruikersavatar
goshen
Luitenant
Luitenant
Berichten: 563
Lid geworden op: 18 jul 2007 10:20
Locatie: Westland

Berichtdoor goshen » 26 jun 2008 13:16

Michael schreef:Mwoh, Desert roses suggestie om de gay pride club met een gesel het land uit te jagen lijkt mij een duidelijke geworpen steen.
Dat lijkt me toch niet, hij/zij heeft het over de gaypride en niet over homo's die Nederland uitgejaagd dienen te worden. Daar ben ik het volledig mee eens, de gaypride heeft een negatieve uitstraling en geeft een verkeerd beeld van Nederland (gelukkig denken veel buitenlander dat Amsterdam in Denemarken ligt, een geluk bij een ongeluk).

Verder lees ik hier later nog wel een evaluatie van het hele gebeuren.

Michael
Sergeant
Sergeant
Berichten: 388
Lid geworden op: 26 feb 2008 10:28

Berichtdoor Michael » 26 jun 2008 15:00

goshen schreef:
Michael schreef:Mwoh, Desert roses suggestie om de gay pride club met een gesel het land uit te jagen lijkt mij een duidelijke geworpen steen.
Dat lijkt me toch niet, hij/zij heeft het over de gaypride en niet over homo's die Nederland uitgejaagd dienen te worden.

Ik reageer daar dus ook op. Ik heb het ook over de gay pride club. Lees mijn woorden.

Daar ben ik het volledig mee eens, de gaypride heeft een negatieve uitstraling en geeft een verkeerd beeld van Nederland (gelukkig denken veel buitenlander dat Amsterdam in Denemarken ligt, een geluk bij een ongeluk).

Veel buitenlanders uit het oosten het westen het zuiden (met uitzondering van het noorden) zouden willen dat ze woonden in een land zoals Nederland. Men vindt nederland in het algemeen juist geweldig omdat we experimenteren met vrijheid. En omdat de gekke dingen hier gewoon kunnen...

Konden...

wielrenfan
Verkenner
Verkenner
Berichten: 29
Lid geworden op: 22 jan 2009 13:57

Berichtdoor wielrenfan » 26 jan 2009 21:51

Desert Rose schreef:
Homofilie is tegen de richtlijn die God gegeven heeft, en daardoor zonde.
Zolang de Gaypride het homo-zijn respecteerd, hoort een christen daar niet aan mee te doen.
Een christen hoort een homo bij hem thuis uit te nodigen en met hem te eten, of andersom. Maar de gaypride mag wat mij betreft met een gesel Nederland uitgejaagd worden.
_________________


Wat een ronduit belachelijk argument!!!! Je redenatie is ronduit radicaal en je redenatie klopt in de 2e zin al van geen kant meer.
Verder zou ik je nog als tips willen meegeven:
1) Heb je naaste lief als jezelf
2) Oordeelt niet opdat jij niet geoordeeld zal worden
3) Hoe zou jij het vinden als jij met homo/lesbie gevoelens dit zou lezen????? Leef je toch eens in ander mans situaties joh!!!
Ik kan er gewoon niet over uit, dat vooral mensen die heel stiptisch lezen vaak zulke dingen zeggen. Ik ken jou verder niet ofzo. Ik weet niet in hoeverre jouw christelijke principes gaan, maar dit is gewoon geen argumentatie.
(trouwens ik heb zelf gewoon een vriendin en ben man)
Wie vecht kan verliezen
Wie niet vecht heeft al verloren.


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 92 gasten