Moet er nu een christenboot meevaren op Gay Pride?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Riska

Berichtdoor Riska » 01 mei 2008 16:10

MrSokkie schreef:Ah, het extravagante, is daar waar de schoen wringt? Wat is er mis met een beetje extravagante, Ja, vanalles natuurlijk als je bent opgevoed en leeft in een cultuur die je leert dat je je moet schamen voor je lichaam, voor je wensen en gedachten en al helemaal voor je seksualiteit. Die mensen op die bootjes schamen zich niet, en daar kunnen sommigen maar slecht tegen.

Als ik ergens dit jaar eenzelfde evenement zie met hetero's in de Amsterdamse grachten hoor je mij niets meer zeggen...
Voor mij persoonlijk zou het beide niet iets zijn waar ik naar zou kijken, maar dat is iets anders.

MrSokkie

Berichtdoor MrSokkie » 01 mei 2008 16:19

Riska schreef:Als ik ergens dit jaar eenzelfde evenement zie met hetero's in de Amsterdamse grachten hoor je mij niets meer zeggen...
Voor mij persoonlijk zou het beide niet iets zijn waar ik naar zou kijken, maar dat is iets anders.


Die zijn er haast wekelijks, denk maar aan grote housefeesten als dance valley of de Love Parade. En zomer- en normaal carnaval. Die vinden dan wel niet plaats op de grachten maar ik geloof toch niet dat dat het punt is waar je over valt.

Kijk, ik hoef er ook niet per se met mijn neus bovenop te staan, maar als anderen zich daar nou onschuldig vermaken, wie ben ik dan om te zeggen: mag niet, of toom het en beetje in.

arjanhkc
Verkenner
Verkenner
Berichten: 65
Lid geworden op: 02 apr 2008 18:53
Locatie: Zuid-Holland-Zuid

Berichtdoor arjanhkc » 01 mei 2008 16:27

em_ma schreef:
MrSokkie schreef:
em_ma schreef:De Gay Pride vind ik echt pervers, ik walg ervan wat ik daar zie, het doet mij denken aan Sodom en Gomorra. En daarmee zeg ik niet dat ik de homo-mens afkeur, dat doe ik absoluut niet, maar wel het praktiseren ervan.


pervers nogwel, toe maar. En wat versta je daar dan precies onder? En dat je de vergelijking met S&D maakt wil voor mij zeggen dat je zowel de gay pride als het verhaal van S&D niet helemaal begrepen hebt.

Verder mag je me wel eens uitleggen hoe dat in de praktijk werkt, een mens niet afkeuren maar zijn seksuele beleving wel. Ik geloof daar niet zo in.


per·ver·si·teit (dev; perversiteiten)
1 verdorvenheid op seksueel gebied
2 uiting van verdorvenheid

Moet ik dat uit gaan leggen wat ik er verder mee bedoel? De meeste beelden laten niets aan verbeelding over. Op het gebied van sex is alles mogelijk, open en bloot. Moet je zo met sex omgaan?
Dat kun je toch niet als christen?
En dit heb ik echt niet uit boekjes ofzo. Ik heb er genoeg van gezien op het journaal, actualiteitenprogramma 's.
Ik keur niemand om zijn persoon af, maar de daden van een persoon toets ik aan wat God van ons vraagt/de Bijbel.
Zelf heb ik vrienden die nergens in geloven/atheist zijn en ik keur hun als persoon niet af, maar ik ben het lang niet altijd eens met hun daden.
Dat kan toch prima samengaan?


Ik kan dit alleen maar onderschrijven. Heb helaas met eigen ogen gezien dat het echt een Sodom en Gomorra is.

MrSokkie

Berichtdoor MrSokkie » 01 mei 2008 17:17

arjanhkc schreef:
em_ma schreef:
per·ver·si·teit (dev; perversiteiten)
1 verdorvenheid op seksueel gebied
2 uiting van verdorvenheid

Moet ik dat uit gaan leggen wat ik er verder mee bedoel? De meeste beelden laten niets aan verbeelding over. Op het gebied van sex is alles mogelijk, open en bloot. Moet je zo met sex omgaan?
Dat kun je toch niet als christen?
En dit heb ik echt niet uit boekjes ofzo. Ik heb er genoeg van gezien op het journaal, actualiteitenprogramma 's.


Ik kan dit alleen maar onderschrijven. Heb helaas met eigen ogen gezien dat het echt een Sodom en Gomorra is.


Goed, dan verleg je het probleem naar wat je precies met verdorven bedoelt. En op televisie zie je ook alleen maar wat de programmamakers willen dat je ziet. En tja, sex sells, dus programmamakers laten de smeuigste dingen zien, dan kunnen Kees en Mien Burgerman weer lekker klagen dat het naar de verdommenis gaat met de wereld. Ben je er zelf al eens een keer wezen kijken? Als je nou zelf ziet hoe op een boot een kerel zich laat uitwonen door een heel voetbalelftal, dan heb je reden tot klagen. Ik zie echter alleen mensen die wat apart zijn uitgedost dansen en ja, misschien zelfs zoenen. Is dat al zo schokkend dan?

KnipKnip door mod: Wel netjes blijven graag.

k keur niemand om zijn persoon af, maar de daden van een persoon toets ik aan wat God van ons vraagt/de Bijbel.
Zelf heb ik vrienden die nergens in geloven/atheist zijn en ik keur hun als persoon niet af, maar ik ben het lang niet altijd eens met hun daden.
Dat kan toch prima samengaan?


Niet eens zijn met hun daden is wel wat anders. En zelfs als je het er niet mee eens bent. Niemand heeft toch jouw of mijn toestemming of goedkeuring nodig zich te gedragen zoals het hem betaamd.

Gebruikersavatar
em_ma
Kapitein
Kapitein
Berichten: 919
Lid geworden op: 10 feb 2008 13:06
Locatie: provincie utrecht
Contacteer:

Berichtdoor em_ma » 01 mei 2008 17:25

@ Mr Sokkie:

Het gaat er niet om wat ik verdorven vind, maar wat God verdorven vindt, dit is toch niet hoe Hij sexualiteit ziet?
Zoals ik al eens eerder aangaf: vraag jezelf af of Jezus mee kan feesten tijdens de Gay Pride.... En dan zeg ik toch echt nee.
Alleen zoenen? Dan heb jij andere dingen gezien als die ik gezien heb...
Datgene wat ik gezien heb hoeft maar een procent te zijn van de hele dag van mijn part, maar dat is mij al pervers genoeg.
Mien Burgerman is er nog nooit geweest, maar heeft er genoeg van gezien en je hoeft niet op de Noordpool te zijn geweest om te weten dat het er koud is?
En Kees Burgerman dus wel, als je goed gelezen had.
Psalm 27 : 11a
HEERE, leer mij Uw weg

MrSokkie

Berichtdoor MrSokkie » 01 mei 2008 19:24

em_ma schreef:@ Mr Sokkie:

Het gaat er niet om wat ik verdorven vind, maar wat God verdorven vindt, dit is toch niet hoe Hij sexualiteit ziet?


Ik heb me al een tijdje voorgenomen niet meer de pretentie te hebben te weten wat God denkt of vindt.

Zoals ik al eens eerder aangaf: vraag jezelf af of Jezus mee kan feesten tijdens de Gay Pride.... En dan zeg ik toch echt nee.


Vreemd, ik zeg dan ja.

Alleen zoenen? Dan heb jij andere dingen gezien als die ik gezien heb...
Datgene wat ik gezien heb hoeft maar een procent te zijn van de hele dag van mijn part, maar dat is mij al pervers genoeg.


Vertel eens dan. Als het op TV werd uitgezonden kan het zo erg niet zijn.

Mien Burgerman is er nog nooit geweest, maar heeft er genoeg van gezien en je hoeft niet op de Noordpool te zijn geweest om te weten dat het er koud is?


Tegen kou kan je je kleden. Er gaan een hoop mensen heen, de pride dan, dus helemaal barre ellende kan het ook niet zijn.

En Kees Burgerman dus wel, als je goed gelezen had.


De organisatie let er de afgelopen jaren streng op dat de deelnemers zich gedragen waar het eerder nog wel eens uit de hand liep qua uitbundigheid. Dat allen al zegt mij dat zeker tegenwoordig de vergelijking met S&D overtrokken is.

Gebruikersavatar
em_ma
Kapitein
Kapitein
Berichten: 919
Lid geworden op: 10 feb 2008 13:06
Locatie: provincie utrecht
Contacteer:

Berichtdoor em_ma » 01 mei 2008 19:46

@ Mr Sokkie

Als je niet de pretentie hebt te weten wat God vindt of denkt, waar baseer jij je mening en beslissingen in je leven dan op?

Waar zou Jezus van kunnen genieten op de Gay Pride?

Wat ik gezien heb? Mensen die sex hebben of daar zeer dicht in de buurt komen en teveel naakte geslachtsdelen waar ik echt niet op zit te wachten en dat allemaal zo provocerend.
Tijdens mijn werk zie ik ook genoeg geslachtsdelen in alle variaties, maar dat is in een hele andere hoedanigheid.
Psalm 27 : 11a

HEERE, leer mij Uw weg

Gebruikersavatar
Acire
Kolonel
Kolonel
Berichten: 2769
Lid geworden op: 11 sep 2002 15:36
Contacteer:

Berichtdoor Acire » 01 mei 2008 19:52

Strak plan Denkertje!!!

Denkertje21

Berichtdoor Denkertje21 » 01 mei 2008 22:00

em_ma schreef: Waar zou Jezus van kunnen genieten op de Gay Pride?


Ik geloof dat Jezus NIET geniet van die 'brave' christenen die hoofdschuddend aan de wal blijven staan. Ik geloog wel dat Jezus geniet van homo- en hetero christenen die el;ke mogelijkhed aangrijpen om Zijn Naam uit te dragen en te laten zien dat Hij elke leegte wil vervullen met zichzelf!

em_ma schreef: Wat ik gezien heb? Mensen die sex hebben of daar zeer dicht in de buurt komen en teveel naakte geslachtsdelen waar ik echt niet op zit te wachten en dat allemaal zo provocerend.

Van deze stemmingmakerij wordt ik verdrietig. je weet kennelijk niet wat er daar gaande is en je hebt het kennelijk nog NOOIT gezien. Tijdens GayPride is er NOOIT één geslachtsdeel naakt of zichtbaar. Jawel, hedonistisch gedrag viert er hoogtij. Maar daarom willen wij laten zien dat GOD en neimand anders de Regenbooog als eerste als teken gebruikte!

MrSokkie

Berichtdoor MrSokkie » 01 mei 2008 22:40

em_ma schreef:@ Mr Sokkie

Als je niet de pretentie hebt te weten wat God vindt of denkt, waar baseer jij je mening en beslissingen in je leven dan op?


Op wat ik denk dat goed en liefdevol is voor mezelf en mijn naasten, alhoewel ik de eerste zal zijn toe te geven dat ik haast altijd faal/zondig ben.

Waar zou Jezus van kunnen genieten op de Gay Pride?


Als hij zich begaf onder de hoeren en de tollenaars, dan moet de Gay Pride toch zeker ook kunnen.

Gebruikersavatar
jip_86
Moderator
Berichten: 2197
Lid geworden op: 26 mar 2004 21:30
Locatie: Rouveen
Contacteer:

Berichtdoor jip_86 » 01 mei 2008 23:35

MrSokkie schreef:
Waar zou Jezus van kunnen genieten op de Gay Pride?


Als hij zich begaf onder de hoeren en de tollenaars, dan moet de Gay Pride toch zeker ook kunnen.

Als hij zich begaf onder hen betekent niet dat hij hun gedrag goedkeurde he.

CaptainCaveman

Berichtdoor CaptainCaveman » 02 mei 2008 03:32

jip_86 schreef:
MrSokkie schreef:
Waar zou Jezus van kunnen genieten op de Gay Pride?


Als hij zich begaf onder de hoeren en de tollenaars, dan moet de Gay Pride toch zeker ook kunnen.

Als hij zich begaf onder hen betekent niet dat hij hun gedrag goedkeurde he.

Doe je dat wel door bij de Gay Pride aanwezig te zijn dan?

Gebruikersavatar
em_ma
Kapitein
Kapitein
Berichten: 919
Lid geworden op: 10 feb 2008 13:06
Locatie: provincie utrecht
Contacteer:

Berichtdoor em_ma » 02 mei 2008 07:28

Denkertje21 schreef:
em_ma schreef: Waar zou Jezus van kunnen genieten op de Gay Pride?


Ik geloof dat Jezus NIET geniet van die 'brave' christenen die hoofdschuddend aan de wal blijven staan. Ik geloog wel dat Jezus geniet van homo- en hetero christenen die el;ke mogelijkhed aangrijpen om Zijn Naam uit te dragen en te laten zien dat Hij elke leegte wil vervullen met zichzelf!

em_ma schreef: Wat ik gezien heb? Mensen die sex hebben of daar zeer dicht in de buurt komen en teveel naakte geslachtsdelen waar ik echt niet op zit te wachten en dat allemaal zo provocerend.

Van deze stemmingmakerij wordt ik verdrietig. je weet kennelijk niet wat er daar gaande is en je hebt het kennelijk nog NOOIT gezien. Tijdens GayPride is er NOOIT één geslachtsdeel naakt of zichtbaar. Jawel, hedonistisch gedrag viert er hoogtij. Maar daarom willen wij laten zien dat GOD en neimand anders de Regenbooog als eerste als teken gebruikte!


Ik zal niet zeggen dat je als christen er hoofdschuddend bij moet staan. Je moet er staan vol liefde, net als Jezus ook zou doen. Al vaar ik niet mee op die boot, ik ben geen haar beter en zo voel ik mij ook niet.

En ik kan echt niet anders zeggen dan dat ik die beelden echt gezien heb, dat zuig ik echt niet uit mn duim jammer genoeg.
Psalm 27 : 11a

HEERE, leer mij Uw weg

Gebruikersavatar
em_ma
Kapitein
Kapitein
Berichten: 919
Lid geworden op: 10 feb 2008 13:06
Locatie: provincie utrecht
Contacteer:

Berichtdoor em_ma » 02 mei 2008 07:31

MrSokkie schreef:
em_ma schreef:@ Mr Sokkie

Als je niet de pretentie hebt te weten wat God vindt of denkt, waar baseer jij je mening en beslissingen in je leven dan op?


Op wat ik denk dat goed en liefdevol is voor mezelf en mijn naasten, alhoewel ik de eerste zal zijn toe te geven dat ik haast altijd faal/zondig ben.

Waar zou Jezus van kunnen genieten op de Gay Pride?


Als hij zich begaf onder de hoeren en de tollenaars, dan moet de Gay Pride toch zeker ook kunnen.


Goed en liefdevol naar je medemens zijn is heel mooi, maar dat is toch een algemene leefregel, waar onderscheid je je dan in als christen zijnde?
Er is toch Iemand die jou leven bepaald?

Als Jezus zich onder hen begaf, is Hij het er daar nog niet mee eens.
Dat was in de Bijbel ook niet altijd zo.
Maar noem nou eens iets tijdens de Gay Pride waar Jezus amen op kan zeggen, want dat mis ik in je antwoord??
Psalm 27 : 11a

HEERE, leer mij Uw weg

Gebruikersavatar
goshen
Luitenant
Luitenant
Berichten: 563
Lid geworden op: 18 jul 2007 10:20
Locatie: Westland

Berichtdoor goshen » 02 mei 2008 07:54

em_ma schreef:Maar noem nou eens iets tijdens de Gay Pride waar Jezus amen op kan zeggen, want dat mis ik in je antwoord??
Waar iedereen trots op kan zijn is de 'acceptatie' van AIDS-patiënten. Het hadden de melaatsen van onze tijd kunnen zijn, maar kunnen toch deel uitmaken van de samenleving. Daar mogen we dankbaar voor zijn.

Verder zal de hele stoet zal helaas een schunnige vertoning worden. Ivm het thema religie heb ik voor mezelf al een denkbeeldig lijstje opgesteld met walgelijke vertoningen die straks ongetwijfeld het 'nieuws' van 8 uur zullen halen. Ik weet nu al dat ik straks het hele fantasieloze lijstje zal kunnen wegstrepen.


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 70 gasten

cron