Situatie in Israel (deel 2)

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

hettys
Majoor
Majoor
Berichten: 2356
Lid geworden op: 11 jan 2006 21:33

Re: Situatie in Israel (deel 2)

Berichtdoor hettys » 14 aug 2014 19:34

ineke-kitty schreef:Optimatus: " en wat als de kanttekeningen nou eens gelijk hebben?"

De zogenaamde "vervangingstheologie" is ON-bijbels, en DUS hebben de kanttekeningen GEEN gelijk.


De vervangingstheologie is gewoon bijbels. Dus hebben de kanttekeningen op dit punt gelijk.

Gal 2:16
16 Welnu, zo zijn de beloften aan Abraham en aan zijn nageslacht gedaan. Hij zegt niet: En aan de nageslachten, alsof er sprake zou zijn van velen; maar van één: En aan uw Nageslacht; dat is Christus.
Ook gif is geschapen.

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3913
Lid geworden op: 25 sep 2013 14:56

Re: Situatie in Israel (deel 2)

Berichtdoor ineke-kitty » 14 aug 2014 19:37

hettys

Als de kerk meent in de plaats van Israel te zijn gekomen, is dat ON-Bijbels, want God heeft een apart plan met de Gemeente en met Zijn volk Israel.
En daarmee is de vervangingstheologie een grote leugen.

hettys
Majoor
Majoor
Berichten: 2356
Lid geworden op: 11 jan 2006 21:33

Re: Situatie in Israel (deel 2)

Berichtdoor hettys » 14 aug 2014 19:51

ineke-kitty schreef:hettys

Als de kerk meent in de plaats van Israel te zijn gekomen, is dat ON-Bijbels, want God heeft een apart plan met de Gemeente en met Zijn volk Israel.
En daarmee is de vervangingstheologie een grote leugen.


Volgens de bijbel is Abrahams nageslacht alleen christus.
Ook gif is geschapen.

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3913
Lid geworden op: 25 sep 2013 14:56

Re: Situatie in Israel (deel 2)

Berichtdoor ineke-kitty » 14 aug 2014 20:02

hettys: "volgens de Bijbel is Abrahams nageslacht alleen Christus"

Onjuist.
Uit Abrahams nageslacht is de Christus voortgekomen, en dat is heel wat anders.
Genesis 17:4 zegt dan ook: "Mij aangaande, zie, Mijn verbond is met u, en gij zult tot een vader van menigte der volkeren worden".
Vers 8: "En Ik zal u en uwen zade na u het land uwer vreemdelingenschappen geven, het gehele land Kanaan, tot eeuwige bezitting; en Ik zal hun tot een God zijn".

Het gaat hier specifiek over het volk Israel, dat het land Kanaan erfelijk zal bezitten.

Romeinen 4:18 zegt eveneens het volgende: "Welke tegen hope op hope geloofd heeft, [= Abraham] , dat hij zou worden een vader van vele volken; volgens hetgeen gezegd was: Alzo zal uw zaad wezen".

Gebruikersavatar
dalethvav
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1332
Lid geworden op: 08 mei 2006 14:19
Locatie: Barneveld
Contacteer:

Re: Situatie in Israel (deel 2)

Berichtdoor dalethvav » 14 aug 2014 21:12

ineke-kitty schreef:hettys: "volgens de Bijbel is Abrahams nageslacht alleen Christus"

Onjuist.
Uit Abrahams nageslacht is de Christus voortgekomen, en dat is heel wat anders.
Genesis 17:4 zegt dan ook: "Mij aangaande, zie, Mijn verbond is met u, en gij zult tot een vader van menigte der volkeren worden".
Vers 8: "En Ik zal u en uwen zade na u het land uwer vreemdelingenschappen geven, het gehele land Kanaan, tot eeuwige bezitting; en Ik zal hun tot een God zijn".

Het gaat hier specifiek over het volk Israel, dat het land Kanaan erfelijk zal bezitten.

Romeinen 4:18 zegt eveneens het volgende: "Welke tegen hope op hope geloofd heeft, [= Abraham] , dat hij zou worden een vader van vele volken; volgens hetgeen gezegd was: Alzo zal uw zaad wezen".

Er is een topic vervangingstheologie. Heet lijkt beter om daar verder te gaan over dat onderwerp als er behoefte aan is, en hier weer verder over "situatie in Israël.
Ps. 122vs6: Bidt om de vrede van Jeruzalem; wel moeten zij varen, die u beminnen.

Gebruikersavatar
TKF
Moderator
Berichten: 1662
Lid geworden op: 14 okt 2003 19:34
Locatie: Malden

Re: Situatie in Israel (deel 2)

Berichtdoor TKF » 16 aug 2014 20:01

Inmiddels ruim 100 pagina's. Deel drie komt er aan.
'Real discoveries come from chaos.'
- Chuck Palahniuk


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 22 gasten

cron