Situatie in Israel (deel 2)

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Boaz
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1016
Lid geworden op: 26 jun 2012 18:51

Re: Situatie in Israel (deel 2)

Berichtdoor Boaz » 13 aug 2014 11:44

Het zou m.i passend zijn als er ook een onderzoek zal gaan plaats vinden naar oorlogsmisdaden gepleegd door Hamas, en dan denk ik aan het jarenlang afvuren van raketten op burgerdoelen, en het inzetten van eigen burgers ter bescherming van hun raketten, ondergrondse gangen etc..

Gebruikersavatar
johannes1
Moderator
Berichten: 3142
Lid geworden op: 11 sep 2002 12:13
Contacteer:

Re: Situatie in Israel (deel 2)

Berichtdoor johannes1 » 13 aug 2014 14:02

dalethvav schreef:Typische VN-actie: William Schabas wordt hoofd onderzoekscie. oorlogsmidaden Gaza:
Hier en hier wat achtergrond info over meneer Schabas.
Ik ben geen profeet, maar ik denk dat ik toch wel kan voorspellen hoe de conclusies van het rapport er uit zullen gaan zien.

Waarschijnlijk de normale retoriek. Teveel geweld door Israel, teveel doden door Israel, moord, etc, etc.
Want die Mij vindt, vindt het leven, en trekt een welgevallen van den HEERE. (Spreuken 8 vers 35)

Gebruikersavatar
mealybug
Generaal
Generaal
Berichten: 6823
Lid geworden op: 09 jul 2012 20:15
Locatie: iKapa

Re: Situatie in Israel (deel 2)

Berichtdoor mealybug » 13 aug 2014 14:07

Boaz schreef:Het zou m.i passend zijn als er ook een onderzoek zal gaan plaats vinden naar oorlogsmisdaden gepleegd door Hamas, en dan denk ik aan het jarenlang afvuren van raketten op burgerdoelen, en het inzetten van eigen burgers ter bescherming van hun raketten, ondergrondse gangen etc..

En al die onschuldige kinderen in Irak en de ISIS, wie gaat de VN daar naar toe sturen?

Nathan

Re: Situatie in Israel (deel 2)

Berichtdoor Nathan » 13 aug 2014 16:48

Wilsophie schreef:Ik vrees dat het nog veel erger zal worden.

Ik moest denken aan de profetiën uit Ez. en Jesaja.

Rusland wordt genoemd in de eerste verzen van Ez 38 en 39 en lees i.p.v. hoofdvorst "de vorst van ROS".
Dan herken je het woord "Rus" hoewel we "mesech" of mosech terugvinden in Moskou en Tubal in Tobolsk in Rus. Azië.
Er is hier sprake van een geweldige aanval door Rusland met tal van bondgenoten.
Dit kan niet slaan op het verleden want het gaat over "het laatst der dagen".
Of ze van toepassing zijn op deze huidige staat, weet ik niet.

Ros, Mesach en Tubal zijn de volken die het huidige Rusland bewonen. en er zal een bondgenootschap ontstaan met vele andere Oosterse volkeren.
In de geschiedenis blijken de voorlopers van de Russen de Arameërs en de Assyriërs te zijn geweest.
Aram-Assur - Ros zijn de Hebr. namen en hun gewonen namen zijn "Syrië- Assyrië en Rusland.
Lees Jesaja 7 vers 2.

De drie belangrijkste gebeurtenissen in onze dagen zijn;
De terugkeer van vele Joden in ongeloof naar het land en de oprichting van een Joodse onafh staat in 1948
De Islamitische of Arabische Liga of hoe dat precies heet.
Dus een 10 statenbond rondom Israël.
En de opkomst van Rusland en zijn bondgenoten. Aangegeven in het profetische Woord.


De grote strijd onder leiding van Gog zal gebeuren na het 1000 jarig vredenrijk.
Lees Openbaring 20 vers 7-10.
7 En wanneer de duizend jaren voleindigd zijn, zal de satan uit zijn gevangenis worden losgelaten, 8 en hij zal uitgaan om de volkeren aan de vier hoeken der aarde te verleiden, Gog en Magog, om hen tot de oorlog te verzamelen, en hun getal is als het zand der zee. 9 En zij kwamen op over de breedte der aarde en omsingelden de legerplaats der heiligen en de geliefde stad; en vuur daalde neder uit de hemel en verslond hen, 10 en de duivel, die hen verleidde, werd geworpen in de poel van vuur en zwavel, waar ook het beest en de valse profeet zijn, en zij zullen dag en nacht gepijnigd worden in alle eeuwigheden.

Gebruikersavatar
mealybug
Generaal
Generaal
Berichten: 6823
Lid geworden op: 09 jul 2012 20:15
Locatie: iKapa

Re: Situatie in Israel (deel 2)

Berichtdoor mealybug » 13 aug 2014 16:57

Nathan schreef:De grote strijd onder leiding van Gog zal gebeuren na het 1000 jarig vredenrijk.
Lees Openbaring 20 vers 7-10.
7 En wanneer de duizend jaren voleindigd zijn, zal de satan uit zijn gevangenis worden losgelaten, 8 en hij zal uitgaan om de volkeren aan de vier hoeken der aarde te verleiden, Gog en Magog, om hen tot de oorlog te verzamelen, en hun getal is als het zand der zee. 9 En zij kwamen op over de breedte der aarde en omsingelden de legerplaats der heiligen en de geliefde stad; en vuur daalde neder uit de hemel en verslond hen, 10 en de duivel, die hen verleidde, werd geworpen in de poel van vuur en zwavel, waar ook het beest en de valse profeet zijn, en zij zullen dag en nacht gepijnigd worden in alle eeuwigheden.


Ik dacht dat de gereformeerde visie is dat we nu tijdens het duizendjarig vrederijk leven...
(Niet dat ik dat denk, maar dan weet je het)

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3913
Lid geworden op: 25 sep 2013 14:56

Re: Situatie in Israel (deel 2)

Berichtdoor ineke-kitty » 13 aug 2014 17:20

Nathan: " de grote strijd onder leiding van Gog zal gebeuren na het 1000 jarig vrederijk.

Dat is juist!
De legers van Gog en Magog zullen door de Heer gedood worden, en Hij zal vuur zenden naar de landen waaruit zij kwamen [ Ezech. 39:1].

Echter zullen de legers van Gog en Magog [ Rusland en zijn bondgenoten] reeds eerder het land Israel binnenvallen aan het eind van de 70e week vanuit de Middellande Zee en het land en de stad [Jeruzalem] verwoesten [ Ezech. 38:23; Joel 2:1-20].

Wanneer de 1000 jaar om zullen zijn zal de satan dus nog een kleine tijd worden losgelaten, en dan zal hij de volkeren verleiden om opnieuw te strijden tegen Christus. Hij zal hiervoor de volkeren der aarde verzamelen. Een volk wat hierin dan ook een speciale rol zal vervullen is Gog en Magog [ Rusland] . Openb. 20:8.
Dit volk was al betrokken bij de verwoesting van Jeruzalem aan het eind van de 70e week. Zij zullen nu een leidinggevende rol spelen bij deze laatste grote eindstrijd. [ Ezech. 38].

Gebruikersavatar
dalethvav
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1332
Lid geworden op: 08 mei 2006 14:19
Locatie: Barneveld
Contacteer:

Re: Situatie in Israel (deel 2)

Berichtdoor dalethvav » 13 aug 2014 21:03

Nathan schreef:De grote strijd onder leiding van Gog zal gebeuren na het 1000 jarig vredenrijk.
Lees Openbaring 20 vers 7-10.
7 En wanneer de duizend jaren voleindigd zijn, zal de satan uit zijn gevangenis worden losgelaten, 8 en hij zal uitgaan om de volkeren aan de vier hoeken der aarde te verleiden, Gog en Magog, om hen tot de oorlog te verzamelen, en hun getal is als het zand der zee. 9 En zij kwamen op over de breedte der aarde en omsingelden de legerplaats der heiligen en de geliefde stad; en vuur daalde neder uit de hemel en verslond hen, 10 en de duivel, die hen verleidde, werd geworpen in de poel van vuur en zwavel, waar ook het beest en de valse profeet zijn, en zij zullen dag en nacht gepijnigd worden in alle eeuwigheden.


mealybug schreef:Ik dacht dat de gereformeerde visie is dat we nu tijdens het duizendjarig vrederijk leven...
(Niet dat ik dat denk, maar dan weet je het)


Inderdaad, die zijn er nóg heel er veel. Gereformeerde chilasten zijn meer uitzondering dan regel.
Maar tussen gereformeerde visie en bijbelse visie hoeft niet altijd een is-gelijk-teken te staan, toch?
Ps. 122vs6: Bidt om de vrede van Jeruzalem; wel moeten zij varen, die u beminnen.

Nathan

Re: Situatie in Israel (deel 2)

Berichtdoor Nathan » 14 aug 2014 09:08

Wil even reageren op Ineke-Kitty.

We zijn het er over eens dat de grote oorlog Gog en Magog tegen de kinderen Israëls plaats zal vinden na afloop van het 1000 jarig vredenrijk.

Er zal echter eerder nog een oorlog worden gevoerd. Een oorlog tijdens de aanstaande grote verdrukking. Volgens mij
Hier doelt Joel 2 op en we lezen ook in Lukas 21 vers 20-24.
Lees ook eens Romeinen 11 in zijn geheel, ik zal het hier allemaal niet citeren.

De erkenning van het volk van Israel van Jezus Christus als hun Messias is reeds voorzegd in het boek Zacharia 12 vanaf vers 10.
ik citeer:
10 Doch over het huis Davids, en over de inwoners van Jeruzalem, zal Ik uitstorten den Geest der genade en der gebeden; en zij zullen Mij aanschouwen, Dien zij doorstoken hebben, en zij zullen over Hem rouwklagen, als met de rouwklage over een enigen zoon; en zij zullen over Hem bitterlijk kermen, gelijk men bitterlijk kermt over een eerstgeborene.
11 Te dien dage zal te Jeruzalem de rouwklage groot zijn, gelijk die rouwklage van Hadadrímmon, in het dal van Megíddon.
12 En het land zal rouwklagen, elk geslacht bijzonder; het geslacht van het huis Davids bijzonder, en hunlieder vrouwen bijzonder; en het geslacht van het huis van Nathan bijzonder, en hun vrouwen bijzonder;
13 Het geslacht van het huis van Levi bijzonder, en hun vrouwen bijzonder; het geslacht van Simeï bijzonder, en hun vrouwen bijzonder;
14 Al de overige geslachten, elk geslacht bijzonder, en hunlieder vrouwen bijzonder.


Ik laat het hier even bij.

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3913
Lid geworden op: 25 sep 2013 14:56

Re: Situatie in Israel (deel 2)

Berichtdoor ineke-kitty » 14 aug 2014 10:06

Nathan: " de erkenning van het volk Israel van Jezus Christus als hun Messias is reeds voorzegd in het boek Zacharia 12 vanaf vers 10"

Dat is eveneens juist. Echter zal dat pas gebeuren NA de 70e week van Daniel, m.a.w. dus pas NA de grote verdrukking, en pas op het moment als de Here Jezus Zijn voeten zal zetten op de Olijfberg bij Zijn wederkomst.
Hoewel op de helft van deze week, als de gruwel der verwoesting opgericht zal worden, het Joodse volk de gelegenheid zal krijgen te vluchten naar de bergen . [ Het gebergte PARAN/ de stad PETRA]. [ Math. 24:15,16].
Daarna zal men 3 1/2 jaar niet kunnen vluchten uit het land en zal er grote verdrukking komen over de Joodse Staat [ hoedanige niet geweest is vanaf het begin der wereld]. [ Math. 24:15-21; Mark. 13:14; Luk. 21:20; 1Thess. 5:3].

En vanwege de "gruwel der verwoesting" zal de 2e helft van de 70e week gekenmerkt worden door verwoesting, en de climax zal bereikt worden aan het eind van de 70e week als dus de legers van Gog en Magog het land binnen vallen en het land en de stad zullen verwoesten.
Juda [ het joodse volk] zal dan in zijn benauwdheid de Naam des Heeren aanroepen [ Joel 2:32; Hand. 2:20] en hierop zal de Messias wederkeren en Zijn voeten zullen staan op de Olijfberg.
Deze zal splijten en er zal een vallei ontstaan tot in de woestijn. Door deze vallei zullen de 'overigen des volks' die Hem aanroepen kunnen vluchten. [ Zach. 14:1-5].
Het overblijfsel uit de stad zal dus vluchten eveneens naar PETRA, waar al een deel van het gelovig overblijfsel wat vluchtte in de 1e helft van de 70e week aanwezig is. [ Openb. 12:6].

Gebruikersavatar
mealybug
Generaal
Generaal
Berichten: 6823
Lid geworden op: 09 jul 2012 20:15
Locatie: iKapa

Re: Situatie in Israel (deel 2)

Berichtdoor mealybug » 14 aug 2014 10:30

Zach 12:6 Te dien dage zal Ik de leidslieden van Juda stellen als een vurige haard20) onder het hout, en als een vurige fakkel onder de schoven; en zij zullen ter rechterzijde en ter linkerzijde alle volken rondom verteren; en Jeruzalem zal nog21) blijven22) in haar plaats te Jeruzalem.23)


De kanttekingen falen hier compleet

20) als een vurige haard
Hebr. als een haard des vuurs; dat is, als, of tot enen haard op welken een vuur brandt, hetwelk het hout, dat er op ligt, verteert. Alzo straks Hebr. als een fakkel des vuurs. De zin is: zij zullen al hunne vijanden overwinnen, hetwelk hier geestelijkerwijze te verstaan is van de overwinning der gelovigen over hun geestelijke vijanden. Verg. Ps. 48, Ps. 87, Ps. 125, Ps. 129.

21) Jeruzalem zal nog
De ware burgers van Jeruzalem, de Christelijke kerk.

22) blijven
Hebr. zitten, of wonen; dat is, blijven.

23) in haar plaats te Jeruzalem.
In die plaats, waar men God in waar geloof aanroept en Hem naar zijnen wil dient, hetzij dan daar, hetzij in de ganse wereld.

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3913
Lid geworden op: 25 sep 2013 14:56

Re: Situatie in Israel (deel 2)

Berichtdoor ineke-kitty » 14 aug 2014 10:42

Mealybug

Over Jeruzalem gesproken. Na de 70e week, als de Heer Zijn voeten gezet zal hebben op de Olijfberg, zullen zij rouwklagen over Zijn dood [ Zach. 12:10] en zullen zij Zijn littekenen zien, en zal men erkennen dat Hij de Messias is. De Heer zal dan de 2 en de 10 stammen terugvergaderen naar het land, en Jeruzalem zal herbouwd worden.
Jeruzalem zal dus inderdaad op dezelfde plaats blijven bestaan als waar het VOOR de verwoesting van de stad reeds bestond.
Jeremia 30:3 zegt dan ook: " Want zie de dagen komen, spreekt de HEERE, dat ik de gevangenis van Mijn volk, Israel en Juda [ = de 10 en de 2 stammen] wenden zal, zegt de HEERE; en Ik zal hen wederbrengen in het land, dat Ik hun vaderen gegeven heb, en zij zullen het erfelijk bezitten".
Let op: dat is NU nog niet gebeurd.

Gebruikersavatar
dalethvav
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1332
Lid geworden op: 08 mei 2006 14:19
Locatie: Barneveld
Contacteer:

Re: Situatie in Israel (deel 2)

Berichtdoor dalethvav » 14 aug 2014 11:33

mealybug schreef:Zach 12:6 Te dien dage zal Ik de leidslieden van Juda stellen als een vurige haard20) onder het hout, en als een vurige fakkel onder de schoven; en zij zullen ter rechterzijde en ter linkerzijde alle volken rondom verteren; en Jeruzalem zal nog21) blijven22) in haar plaats te Jeruzalem.23)


De kanttekingen falen hier compleet

20) als een vurige haard
Hebr. als een haard des vuurs; dat is, als, of tot enen haard op welken een vuur brandt, hetwelk het hout, dat er op ligt, verteert. Alzo straks Hebr. als een fakkel des vuurs. De zin is: zij zullen al hunne vijanden overwinnen, hetwelk hier geestelijkerwijze te verstaan is van de overwinning der gelovigen over hun geestelijke vijanden. Verg. Ps. 48, Ps. 87, Ps. 125, Ps. 129.

21) Jeruzalem zal nog
De ware burgers van Jeruzalem, de Christelijke kerk.

22) blijven
Hebr. zitten, of wonen; dat is, blijven.

23) in haar plaats te Jeruzalem.
In die plaats, waar men God in waar geloof aanroept en Hem naar zijnen wil dient, hetzij dan daar, hetzij in de ganse wereld.


Offtopic: De kanttekeningen zijn vergeven van de vervangingstheologie. Maar ja, daar mag je niks van zeggen. 't zijn wel de kanttekeningen en hoe zou men daar kritiek op durven hebben.
Ps. 122vs6: Bidt om de vrede van Jeruzalem; wel moeten zij varen, die u beminnen.

Gebruikersavatar
Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11376
Lid geworden op: 28 feb 2004 02:07
Locatie: Berkenwoude
Contacteer:

Re: Situatie in Israel (deel 2)

Berichtdoor Optimatus » 14 aug 2014 14:43

En wat als de kanttekeningen nou eens gelijk hebben?
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3913
Lid geworden op: 25 sep 2013 14:56

Re: Situatie in Israel (deel 2)

Berichtdoor ineke-kitty » 14 aug 2014 16:18

Optimatus: " en wat als de kanttekeningen nou eens gelijk hebben?"

De zogenaamde "vervangingstheologie" is ON-bijbels, en DUS hebben de kanttekeningen GEEN gelijk.

Gebruikersavatar
mealybug
Generaal
Generaal
Berichten: 6823
Lid geworden op: 09 jul 2012 20:15
Locatie: iKapa

Re: Situatie in Israel (deel 2)

Berichtdoor mealybug » 14 aug 2014 17:41

Optimatus schreef:En wat als de kanttekeningen nou eens gelijk hebben?


Dat Calvijn geen rol meer zag weggelegd voor de joden lijkt me meer dan genoeg bewijs dat hij de Bijbel toch niet zo geweldig begreep, wanneer hij dacht dat het uit alle landen verzamelen van de joden terug naar de streek Palestina, zoals de profeten al voorzegden, geestelijk verstaan moest worden.
De gebeurtenissen van de laatstedecennia lijken me logenstraffend voor de kanttekeningen, die pure vervangsleer verkondigen.


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 23 gasten