Opmerkelijke nieuwtjes (deel 2)

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Faramir

Re: Opmerkelijke nieuwtjes (deel 2)

Berichtdoor Faramir » 20 sep 2013 10:11

Ja, het is algemeen bekend dat de VS veruit de duurste militaire speelgoedjes hebben. Oorlogje spelen is daar dan ook een populair ding.

Al met al doet me dit denken aan stoere kroeg verhalen waarbij in dit geval het de VS was die provoceert met een drone.
Nog maar een paar jaartjes voordat zulke technologie ook in landen als India, China, Rusland en Iran beschikbaar is. Dan nog maar eens kijken of de VS nog spelletjes wil spelen.

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8821
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Re: Opmerkelijke nieuwtjes (deel 2)

Berichtdoor elbert » 20 sep 2013 10:47

Faramir schreef:Al met al doet me dit denken aan stoere kroeg verhalen waarbij in dit geval het de VS was die provoceert met een drone.
Nog maar een paar jaartjes voordat zulke technologie ook in landen als India, China, Rusland en Iran beschikbaar is. Dan nog maar eens kijken of de VS nog spelletjes wil spelen.
Landen als China en Rusland zijn al bezig om vergelijkbare toestellen als de F-22 te ontwikkelen. Dat zal ze nog niet meevallen.
De VS is echter al bezig om een opvolger van de F-22 op de tekentafel te zetten, dus houden ze nog even de voorsprong.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Faramir

Re: Opmerkelijke nieuwtjes (deel 2)

Berichtdoor Faramir » 20 sep 2013 11:21

Voorsprong behouden wordt wel moeilijker. En uiteindelijk, bij een echte oorlog komt het toch op aantallen uit en dan is de productiecapaciteit van bijvoorbeeld China doorslaggevend. De VS kan beter investeren in goede diplomatieke betrekkingen met alle landen.

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Opmerkelijke nieuwtjes (deel 2)

Berichtdoor Mortlach » 20 sep 2013 11:36

elbert schreef:Landen als China en Rusland zijn al bezig om vergelijkbare toestellen als de F-22 te ontwikkelen. Dat zal ze nog niet meevallen.
De VS is echter al bezig om een opvolger van de F-22 op de tekentafel te zetten, dus houden ze nog even de voorsprong.


Was dat niet het vliegtuig waar ze een externe radarzender op moesten plakken tijdens de testvlucht omdat anders de controletoren niet kon bijhouden waar het was? :-)
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

blijblij
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1124
Lid geworden op: 29 dec 2010 10:09

Re: Opmerkelijke nieuwtjes (deel 2)

Berichtdoor blijblij » 30 sep 2013 09:52

SecondLove's
Gratis
Publiciteitsmachine

55% meer aanmeldingen voor SecondLove in juni-augustus ten opzichte van vorig jaar.
De campagne van de SGP werpt z'n vruchten af....

Ruth2
Sergeant
Sergeant
Berichten: 307
Lid geworden op: 21 jun 2013 18:43

Re: Opmerkelijke nieuwtjes (deel 2)

Berichtdoor Ruth2 » 30 sep 2013 11:47

:-o

Bambi

Re: Opmerkelijke nieuwtjes (deel 2)

Berichtdoor Bambi » 30 sep 2013 15:07

blijblij schreef:SecondLove's
Gratis
Publiciteitsmachine

55% meer aanmeldingen voor SecondLove in juni-augustus ten opzichte van vorig jaar.
De campagne van de SGP werpt z'n vruchten af....


Zegt die meneer (die onbetrouwbaar is), tegen de Telegraaf (die al net zo onbetrouwbaar is)
Ik geloof er geen hout van.
De reakties onder het artikel, zijn bijna allemaal positief, naar de SGP toe.
Dat hadden ze vast niet verwacht, bij SecondLove en de Telegraaf. :-oo

Gebruikersavatar
Boekenlezer
Generaal
Generaal
Berichten: 6585
Lid geworden op: 10 jan 2004 21:00
Locatie: Nel centro di Olanda

Re: Opmerkelijke nieuwtjes (deel 2)

Berichtdoor Boekenlezer » 08 okt 2013 16:13

Michele Bachmann denkt dat het einde der tijden nabij is. Bewijs daarvoor? Dat Obama Al-Qaeda steunt. Ik vrees echter dat dit wel weer lariekoek zal zijn, en dat deze wereld voorlopig nog zijn tijd wel zal hebben... :(
Bachmann: Obama steunt al-Qaeda, einde der tijden nabij
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Gebruikersavatar
coby
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1070
Lid geworden op: 30 jul 2012 13:23

Re: Opmerkelijke nieuwtjes (deel 2)

Berichtdoor coby » 08 okt 2013 16:27

Boekenlezer schreef:Michele Bachmann denkt dat het einde der tijden nabij is. Bewijs daarvoor? Dat Obama Al-Qaeda steunt. Ik vrees echter dat dit wel weer lariekoek zal zijn, en dat deze wereld voorlopig nog zijn tijd wel zal hebben... :(
Bachmann: Obama steunt al-Qaeda, einde der tijden nabij

Ik heb nog wel een goed boek voor je: 88 reasons Jesus comes back in 1988.
1Timothy 1:15 Christ Jesus came into the world to save sinners, of whom I am chief

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Opmerkelijke nieuwtjes (deel 2)

Berichtdoor Mortlach » 08 okt 2013 17:32

Boekenlezer schreef:Michele Bachmann denkt dat het einde der tijden nabij is. Bewijs daarvoor? Dat Obama Al-Qaeda steunt. Ik vrees echter dat dit wel weer lariekoek zal zijn, en dat deze wereld voorlopig nog zijn tijd wel zal hebben... :(
Bachmann: Obama steunt al-Qaeda, einde der tijden nabij


Al het nieuws over mevrouw Bachman is als volgt samen te vatten:
Bachman vindt iets; niets aan de hand, gewoon doorlopen, mensen...
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
Boekenlezer
Generaal
Generaal
Berichten: 6585
Lid geworden op: 10 jan 2004 21:00
Locatie: Nel centro di Olanda

Re: Opmerkelijke nieuwtjes (deel 2)

Berichtdoor Boekenlezer » 08 okt 2013 18:47

coby schreef:Ik heb nog wel een goed boek voor je: 88 reasons Jesus comes back in 1988.

En er is niets daarvan gebeurd in 1988, dus dat kan dan nooit een goed boek zijn. :)
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Gebruikersavatar
coby
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1070
Lid geworden op: 30 jul 2012 13:23

Re: Opmerkelijke nieuwtjes (deel 2)

Berichtdoor coby » 11 okt 2013 14:13

1Timothy 1:15 Christ Jesus came into the world to save sinners, of whom I am chief

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8821
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Re: Opmerkelijke nieuwtjes (deel 2)

Berichtdoor elbert » 28 okt 2013 10:17

Kijk hoe sommigen gezandstraald worden op het strand van IJmuiden: http://hdtv.webcam.nl/website/page1/pag ... _live.html
Windkracht 11 momenteel.
Voor de Wadden geeft Meteoconsult kans op windkracht 12, heel uitzonderlijk.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Rozijn
Majoor
Majoor
Berichten: 1557
Lid geworden op: 18 sep 2013 15:58

Re: Opmerkelijke nieuwtjes (deel 2)

Berichtdoor Rozijn » 28 okt 2013 11:37

De site van het knmi ligt eruit op dit moment.

hubert
Majoor
Majoor
Berichten: 1815
Lid geworden op: 16 feb 2012 14:50

Re: Opmerkelijke nieuwtjes (deel 2)

Berichtdoor hubert » 01 nov 2013 16:47

Rik Peels, gevraagd naar het nut van het boek: „Het is tijd dat de bewijslast omgedraaid wordt. Niet degene die in God gelooft, maar degene die ontkent dat God bestaat moet met argumenten komen. Waarom zou het onredelijk zijn om te geloven? Dat is het nieuwe van dit boek, dat geschreven is voor een seculier publiek en verschenen bij een seculiere uitgeverij. Het heeft de gemiddelde NRC- of Volkskrantlezer op het oog, al is het natuurlijk ook van belang voor gelovigen om in te zien waarom geloof in God niet dom of achterhaald is.”


http://www.refdag.nl/kerkplein/kerknieu ... k_1_775409
Volgens dit boek is 80% van de mensheid religieus en dus is geloven heel natuurlijk.
Laat ik dat altijd al gedacht hebben. Goed nieuws voor u allen op het Refoweb!


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 93 gasten