Lont stapt uit ChristenUnie!

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Denkertje21

Lont stapt uit ChristenUnie!

Berichtdoor Denkertje21 » 12 nov 2007 17:00

Het RD kwam vandaag weer met een 'leuk' nieuwsbericht:

Weer kritiek Lont op partijtop CU

DEN HAAG - Het Amsterdamse ChristenUniedeelraadslid Lont vindt dat de partijtop een foute beslissing heeft genomen door de Zwolse wethouder Cnossen aan te zoeken als voorzitter van de commissie Representatie ChristenUnie.

Lont stelt in een persverklaring die ze zondag heeft verspreid dat Cnossen praktiserende homoseksuelen niet wil weren. Daarmee is hij volgens Lont bevooroordeeld en kan hij niet de belangen van de achterban op een neutrale manier behartigen. Het deelraadslid herinnert in haar persverklaring aan een opiniepeiling waaruit blijkt dat twee derde van de partij haar motie om praktiserende homoseksuelen te weren, zou steunen.Cnossen geeft in een reactie aan dat zijns inziens de werkwijze van Lont „de toets van de zorgvuldigheid niet kan doorstaan. Ik heb haar een persoonlijke brief gestuurd met daarin mijn opvattingen; het is dan niet erg netjes om dat in een persbericht naar buiten te brengen.” Cnossen stelt desgevraagd dat praktiserende homoseksuelen wat hem betreft niet categorisch uit vertegenwoordigde functies geweerd hoeven te worden. „Het gaat erom of ze geloofwaardig kunnen optreden.”

De Zwolse CU-wethouder zegt dat zijn persoonlijke opvatting niet doorslaggevend is in de commissie Representatie ChristenUnie. „Anderen die plaatsnemen in de commissie, nemen hun standpunten eveneens mee. Samen zoeken we naar het beste antwoord voor de partij.”

Verder stelt Lont in haar persbericht dat het partijbestuur zich niet aan de afspraak heeft gehouden om een duidelijke verklaring over de veiligheid van Lont uit te geven. Het deelraadslid is op verschillende manieren bedreigd vanuit de homowereld.

Betrouwbare bronnen zeggen dat Lont is verwikkeld in een echtscheidingsprocedure. Zij zou ook niet meer voorgaan in haar gemeente en op dit moment weinig of geen werkzaamheden verrichten die te maken hebben met haar raadslidmaatschap.


Wat is dit voor gedoe om zo de splijtzwam van de ChristenUnie te spelen? Heeft ze al niet genoeg schade aangericht? Wordt het niet eens tijd om deze dame te royeren?
Laatst gewijzigd door Denkertje21 op 16 jun 2008 19:46, 2 keer totaal gewijzigd.

MrSokkie

Berichtdoor MrSokkie » 12 nov 2007 17:23

en dan ook nog eens persberichten OP ZONDAG verspreiden. Foei! :mrgreen:

Gebruikersavatar
jaccootje85
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1240
Lid geworden op: 16 apr 2007 18:39

Berichtdoor jaccootje85 » 12 nov 2007 17:31

MrSokkie schreef:en dan ook nog eens persberichten OP ZONDAG verspreiden. Foei! :mrgreen:


Nou, idd!! Mag dat wel op zondag als CUlid??? 8)
Szent az Úr

Machiavelli
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1039
Lid geworden op: 07 mar 2006 19:21
Locatie: Velp
Contacteer:

Berichtdoor Machiavelli » 12 nov 2007 17:52

Neemt iemand Lont nog serieus dan? Als die zo door blijft gaan zie ik voor haar weinig toekomst in de CU.

waarnemer
Luitenant
Luitenant
Berichten: 509
Lid geworden op: 16 sep 2002 12:04
Locatie: Veluwe

Berichtdoor waarnemer » 12 nov 2007 18:00

"Betrouwbare bronnen zeggen" aldus het RD.

Voor het RD is dit prachtig. Van alle kanten schieten op de CU, prima hoor, dat hoort zo, niets mis mee.

Behalve als er in de GG of SGP akkevietjes zijn, dan lees je zulke verhalen niet uit "betrouwbare bron".

Gebruikersavatar
The Engineer
Luitenant
Luitenant
Berichten: 545
Lid geworden op: 28 mei 2007 09:34

Berichtdoor The Engineer » 12 nov 2007 18:03

Hoewel ik het daar qua gevoel mee eens ben; lijkt het me niet dat dat ook aantoonbaar is.
"Being second is to be the first of the ones who lose."

Gebruikersavatar
marina87
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1264
Lid geworden op: 03 jun 2005 12:15

Berichtdoor marina87 » 12 nov 2007 18:41

waarnemer schreef:"Betrouwbare bronnen zeggen" aldus het RD.

Voor het RD is dit prachtig. Van alle kanten schieten op de CU, prima hoor, dat hoort zo, niets mis mee.

Behalve als er in de GG of SGP akkevietjes zijn, dan lees je zulke verhalen niet uit "betrouwbare bron".


Alsof het RD alleen door GG-ers gelezen wordt. . . :clown:

Gebruikersavatar
goshen
Luitenant
Luitenant
Berichten: 563
Lid geworden op: 18 jul 2007 10:20
Locatie: Westland

Berichtdoor goshen » 12 nov 2007 18:50

Lekkere titel boven dit topic, het is alsof de 'Volkertjes' van Nederland wordt opgeroepen om wat aan een 'politiek onwelvallig' persoon te gaan doen :|

MrSokkie

Berichtdoor MrSokkie » 12 nov 2007 18:53

Ach, zo te horen neemt niemand mevrouw Lont meer serieus, zelfs binnen de CU niet, en daarbuiten al helemaal niet meer. Tijd voor een scheuring lijkt me, in de oud-hollansche protestantsche traditie.

Gebruikersavatar
goshen
Luitenant
Luitenant
Berichten: 563
Lid geworden op: 18 jul 2007 10:20
Locatie: Westland

Berichtdoor goshen » 12 nov 2007 18:56

MrSokkie schreef:Ach, zo te horen neemt niemand mevrouw Lont meer serieus, zelfs binnen de CU niet, en daarbuiten al helemaal niet meer. Tijd voor een scheuring lijkt me, in de oud-hollansche protestantsche traditie.
Eerst zeg je dat niemand haar meer serieus neemt en vervolgens wordt het tijd voor een scheuring? :clown:

MrSokkie

Berichtdoor MrSokkie » 12 nov 2007 19:05

goshen schreef:
MrSokkie schreef:Ach, zo te horen neemt niemand mevrouw Lont meer serieus, zelfs binnen de CU niet, en daarbuiten al helemaal niet meer. Tijd voor een scheuring lijkt me, in de oud-hollansche protestantsche traditie.
Eerst zeg je dat niemand haar meer serieus neemt en vervolgens wordt het tijd voor een scheuring? :clown:


Ok, dat was misschien wat tegenstrijdig, maar om eerlijk te zijn, hoeveel mensen heb je nodig voor een scheuring?

Gebruikersavatar
goshen
Luitenant
Luitenant
Berichten: 563
Lid geworden op: 18 jul 2007 10:20
Locatie: Westland

Berichtdoor goshen » 12 nov 2007 19:07

MrSokkie schreef:Ok, dat was misschien wat tegenstrijdig, maar om eerlijk te zijn, hoeveel mensen heb je nodig voor een scheuring?
Normaal gesproken genoeg om de dominee te kunnen betalen :wink:

Gebruikersavatar
Wullimpie
Moderator
Berichten: 1706
Lid geworden op: 13 aug 2005 13:29
Locatie: Goeree Overflakkee
Contacteer:

Berichtdoor Wullimpie » 12 nov 2007 19:21

MrSokkie schreef:
goshen schreef:
MrSokkie schreef:Ach, zo te horen neemt niemand mevrouw Lont meer serieus, zelfs binnen de CU niet, en daarbuiten al helemaal niet meer. Tijd voor een scheuring lijkt me, in de oud-hollansche protestantsche traditie.
Eerst zeg je dat niemand haar meer serieus neemt en vervolgens wordt het tijd voor een scheuring? :clown:


Ok, dat was misschien wat tegenstrijdig, maar om eerlijk te zijn, hoeveel mensen heb je nodig voor een scheuring?


Minimaal 2
Niet eens met een [MODBREAK]? PB de moderator, en vervuil niet het topic!!

Riska

Berichtdoor Riska » 12 nov 2007 19:27

Het lijkt de VVD wel, daar hebben ze inmiddels ook drie partijen...
Maar ik denk dat haar de wacht aan gezet moet worden. Je mag best een eigen mening hebben, mits er ruimte blijft voor anderen en hun mening en dat geeft ze niet aan de ander...

MrSokkie

Berichtdoor MrSokkie » 12 nov 2007 19:36

Riska schreef:Het lijkt de VVD wel, daar hebben ze inmiddels ook drie partijen...
Maar ik denk dat haar de wacht aan gezet moet worden. Je mag best een eigen mening hebben, mits er ruimte blijft voor anderen en hun mening en dat geeft ze niet aan de ander...


Lol, zij al waarschijnlijk argumenteren dat die ruimte voor anderen helemaal niet nodig is. Zij heeft het gelijk van God namelijk aan haar kant, en met mensen die dat geloven valt niet meer te praten. Als je het gelijk van God aan jouw kant hebt, waarom zou je dan compromissen sluiten? Het is misschien best een fijne gedachte, maar op politiek gebied heb je er helemaal niets aan.


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 70 gasten