Lont stapt uit ChristenUnie!

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Denkertje21

Berichtdoor Denkertje21 » 22 jun 2008 20:46

Als dit verweer jou niet al te sterk overkomt, ben ik benieuwd wat jij dan wél sterk zou vinden.

De argumenten van Lont worden stuk voor stuk weerlegd. Of zoals het Nederlands Dagblad kopt: "Lont liegt en pleegt zetelroof"

Gebruikersavatar
goshen
Luitenant
Luitenant
Berichten: 563
Lid geworden op: 18 jul 2007 10:20
Locatie: Westland

Berichtdoor goshen » 23 jun 2008 08:12

Denkertje21 schreef:Als dit verweer jou niet al te sterk overkomt, ben ik benieuwd wat jij dan wél sterk zou vinden.

De argumenten van Lont worden stuk voor stuk weerlegd. Of zoals het Nederlands Dagblad kopt: "Lont liegt en pleegt zetelroof"
Vanwege jou blinde woede naar iedereen die er een anti-homoseksualiteitsstandpunt op nahoudt vrees ik dat het je niet meer lukt om objectief naar de zaak te krijgen. Zelf lieg je trouwens ook, het ND maakt van "Christenunie betreurt aantijgingen Yvette Lont" (zie de eerder genoemde link) "Verklaring van CU-bestuur: Lont liegt". Vervolgens maak jij er weer van "Lont liegt en pleegt zetelroof". Ja zo onstaan nou verhalen.

Denkertje21

Berichtdoor Denkertje21 » 23 jun 2008 09:44

goshen schreef: Vanwege jouw blinde woede naar iedereen die er een anti-homoseksualiteitsstandpunt op nahoudt vrees ik dat het je niet meer lukt om objectief naar de zaak te kijken.


Weet je, dit maakt me best verdrietig. Heb je dan echt mijn postings nooit gelezen? Van 'blinde woede' is nergens sprake. Nooit. Dat zit niet in me. Hoe zou ik 'blinde woede' kunnen hebben t.o.v. schepselen die door God geliefd zijn?

Ik probeer steeds duidelijk te maken dat ik elk standpunt respecteer, zolang die keuze samen met God is gemaakt. Vanuit respect probeer is iedereen te benaderen en verwijt mij 'blinde woede'? Jammer.

Gebruikersavatar
goshen
Luitenant
Luitenant
Berichten: 563
Lid geworden op: 18 jul 2007 10:20
Locatie: Westland

Berichtdoor goshen » 23 jun 2008 10:03

Denkertje21 schreef:Weet je, dit maakt me best verdrietig. Heb je dan echt mijn postings nooit gelezen? Van 'blinde woede' is nergens sprake. Nooit. Dat zit niet in me. Hoe zou ik 'blinde woede' kunnen hebben t.o.v. schepselen die door God geliefd zijn?

Ik probeer steeds duidelijk te maken dat ik elk standpunt respecteer, zolang die keuze samen met God is gemaakt. Vanuit respect probeer is iedereen te benaderen en verwijt mij 'blinde woede'? Jammer.
Je gebruik zelf ook zware taal met de opmerking "Lont liegt en pleegt zetelroof". Ik ging er (wellicht iets te snel) vanuit dat je daarmee geen respect meer had richting Lont en trok daaruit ook de conclusie dat alleen Lont's standpunt m.b.t. homo-seksualiteit daar de oorzaak van is. Alleen dit is de principiële kwestie die voor Lont aanleiding is het spel 'hard' te spelen en geen concessies te doen. Omdat ik het met Lont eens ben dat hier geen concessies gedaan kunnen worden blijft dit tot in de lengte der dagen een twistpunt, jammer maar het is niet anders.

Met jouw antwoord heb je me trouwens wel goed van repliek gediend, ik heb een beschrijving gebruikt die ik niet had moeten gebruiken. Onterecht en bij deze mijn verontschuldiging. Ik had moeten schrijven dat je door een meningsverschil in een principiele kwestie te harde taal gebruikt richting Lont.

Gebruikersavatar
keessie
Sergeant
Sergeant
Berichten: 492
Lid geworden op: 07 jun 2007 14:33
Locatie: A beautiful place on earth

Berichtdoor keessie » 24 jun 2008 09:36

Denkertje21 schreef:
De argumenten van Lont worden stuk voor stuk weerlegd. Of zoals het Nederlands Dagblad kopt: "Lont liegt en pleegt zetelroof"


Het ND is dan ook het lijfblad van de CU geworden. Net zoals het RD de SGP altijd op de voorgrond laat treden.
Stap voor stap, weer een stapje verder.

Denkertje21

Berichtdoor Denkertje21 » 24 jun 2008 11:54

keessie schreef: Het ND is dan ook het lijfblad van de CU geworden. Net zoals het RD de SGP altijd op de voorgrond laat treden.


Nou, da's niet helemaal waar. Er zijn heel veel CU-ers waaronder ik, die het RD lezen.

Ik denk dat nieuws gewoon opjectief moet worden gebracht. In commentaren kun je je kleur aangeven als ook in de keuze voor de onderwerpen.

Machiavelli
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1039
Lid geworden op: 07 mar 2006 19:21
Locatie: Velp
Contacteer:

Berichtdoor Machiavelli » 24 jun 2008 17:31

Denkertje21 schreef:
keessie schreef: Het ND is dan ook het lijfblad van de CU geworden. Net zoals het RD de SGP altijd op de voorgrond laat treden.


Nou, da's niet helemaal waar. Er zijn heel veel CU-ers waaronder ik, die het RD lezen.

Dat ondermijnt niet wat hij zegt. Het meerendeel van de RD-lezers zal nog altijd SGP stemmen, evenals de meeste ND-lezers CU zal stemmen.

Gebruikersavatar
keessie
Sergeant
Sergeant
Berichten: 492
Lid geworden op: 07 jun 2007 14:33
Locatie: A beautiful place on earth

Berichtdoor keessie » 24 jun 2008 19:17

Eens met Machiavelli.

Daarnaast denk ik dat zo ongeveer 90% van de RD lezers het homohuwelijk taboe vindt. En ze zouden het volgens mij ook niet eens zijn met de veranderingen binnen de CU. Lont kreeg niet voor niks zoveel aandacht in het RD. Zij wilde namelijk dat het bij het oude bleef.
Stap voor stap, weer een stapje verder.

Gebruikersavatar
LeChat
Generaal
Generaal
Berichten: 4858
Lid geworden op: 27 jun 2005 22:18
Locatie: Zeeland
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 24 jun 2008 21:59

Bij een lezersonderzoek van het RD (over het vrouwenstandpunt van de SGP, maar dat doet er verder niet toe) bleken 166 van de 225 ondervraagde RD-lezers SGP'ers te zijn. Een overduidelijke meerderheid dus.
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

Gebruikersavatar
goshen
Luitenant
Luitenant
Berichten: 563
Lid geworden op: 18 jul 2007 10:20
Locatie: Westland

Berichtdoor goshen » 02 sep 2008 12:01

goshen schreef:...... Het zou mooi zijn als het verval van de CU de aanzet zou zijn tot de vorming van een nieuwe Evangelische Volkspartij (NEVP). ...
http://www.depers.nl/binnenland/239809/ ... weten.html :P

Denkertje21

Berichtdoor Denkertje21 » 07 sep 2008 18:13

Maar je gaat toch niet echt geloven dat een Yvette Lont in staat is om een grote beweging neer te zetteN??!


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 53 gasten