Ruimtevaart nieuws topic

Discussies over het nieuws en de politiek.

Moderators: Memmem, Moderafo's

SimonT
Luitenant
Luitenant
Berichten: 553
Lid geworden op: 20 nov 2003 22:45
Locatie: Opheusden

Berichtdoor SimonT » 18 jan 2008 16:03

leuk om een sonde te laten sponseren door MSN :wink:
Gelukkig met mijn vriendin(netje)!

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8820
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Berichtdoor elbert » 26 mei 2008 09:20

De amerikaanse ruimtesonde Phoenix is vannacht geland op Mars.
Foto's van het Marsoppervlak kun je hier vinden.
Doel van de missie is om op zoek te gaan naar ijs onder het oppervlak.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

MrSokkie

Berichtdoor MrSokkie » 26 mei 2008 19:29

elbert schreef:De amerikaanse ruimtesonde Phoenix is vannacht geland op Mars.
Foto's van het Marsoppervlak kun je hier vinden.
Doel van de missie is om op zoek te gaan naar ijs onder het oppervlak.


En mooier nog, organische moleculen die in dat ijs bewaard kunnen zijn gebleven. Als die gevonden worden is het echt de ontdekking van de eeuw.

PS, had iemand anders dat ook, dat bij het zien van het NASA-filmpje van een zichzelf uitklappende marslander het woord "Biertje?!" te binnen schoot?

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8820
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Berichtdoor elbert » 26 mei 2008 21:00

MrSokkie schreef:En mooier nog, organische moleculen die in dat ijs bewaard kunnen zijn gebleven. Als die gevonden worden is het echt de ontdekking van de eeuw.
De ontdekking van de eeuw zouden natuurlijk sporen van Martiaanse mammoeten zijn. Het is per slot van rekening een poolgebied waar Phoenix is geland. :muhahaha:

Overigens een knap staaltje camerawerk van de Mars Reconnaissance Orbiter die op een paar honderd kilometer hoogte rond Mars draait: een foto van Phoenix die onder z'n parachute hangt tijdens de landingsprocedure.

Afbeelding
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Gebruikersavatar
smArtjan
Luitenant
Luitenant
Berichten: 629
Lid geworden op: 07 nov 2005 18:27
Locatie: Ridderkerk
Contacteer:

Berichtdoor smArtjan » 01 jun 2008 15:24

De Discovery is gisteren weer succesvol gelanceerd

Blijft een machtig mooi gezicht om zo'n space shuttle los te zien komen van de grond!
"UBI IUDICIA DEFICIUNT INCIPIT BELLUM"
Afbeelding

Gebruikersavatar
jip_86
Moderator
Berichten: 2197
Lid geworden op: 26 mar 2004 21:30
Locatie: Rouveen
Contacteer:

Berichtdoor jip_86 » 11 jun 2008 14:59

Ze zijn nu een raket met een satelliet aan het voorbereiden. Gaat over een uurtje of 2 de lucht in. Op nasa.tv en dan media channel kiezen. Op public channel is de space shuttle te zien die net vertrokken is van het ISS terug naar de aarde.

Gebruikersavatar
hamlap
Luitenant
Luitenant
Berichten: 542
Lid geworden op: 06 feb 2005 13:54
Contacteer:

Berichtdoor hamlap » 28 nov 2008 13:39

Inmiddels is de Endeavour weer 'in space', en zal over enkele dagen weer terug keren.
Faith will vanish into sight
Hope be emptied in delight
Love in heav'n will shine more bright
Therefore give us love.

DesertRose

Berichtdoor DesertRose » 28 nov 2008 14:03

Iran heeft ook z'n raket succesvol gelanceerd. Ben benieuwd of je satelieten zullen ontwikkelen.

haring
Kapitein
Kapitein
Berichten: 786
Lid geworden op: 14 mar 2008 01:21

Berichtdoor haring » 29 nov 2008 22:10

elbert schreef:Die ene miljard dollar betekent ongeveer 3 dollar per Amerikaan (2 en een halve euro), uitgespreid over 2 jaar. Als je extreem links hiervan wordt, is het misschien ook een goed idee om niet meer naar pretparken te gaan (toch al gauw een slordige 30 euro per keer), geen sms-jes meer te versturen (dan ben je die 2 en een halve euro ook al gauw voorbij), niet meer vaak mobiel te bellen (idem) enz. enz.
Genoeg nutteloze dingen om te laten en het geld dat je hiermee bespaart, kun je aan ontwikkelingshulp geven. Dat zet volgens mij meer zoden aan de dijk dan fulmineren over een schijntje dat aan ruimtevaart wordt besteed. Ik vind een hoge mate van hypocrisie in dit soort kreten zitten.


En vergeet niet dat er harstikke nuttige dingen kunnen worden gedaan met dat onderzoek dat ze in de ruimte doen, denk bijvoorbeeld aan satalieten die bij houden hoe het klimaat veranderd of denk aan GPS.
*onderschrift verwijderd door moderator*

Gebruikersavatar
hamlap
Luitenant
Luitenant
Berichten: 542
Lid geworden op: 06 feb 2005 13:54
Contacteer:

Berichtdoor hamlap » 13 dec 2008 10:55

Afbeelding
Endeavour was bij de landing uitgeweken naar Edwards Air Force Base, en moest daarom op de rug van een Boeing naar Florida gevlogen worden. Spectaculair gezicht!
Faith will vanish into sight

Hope be emptied in delight

Love in heav'n will shine more bright

Therefore give us love.

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8820
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Re: Ruimtevaart nieuws topic

Berichtdoor elbert » 27 mar 2009 11:20

Het plaatje dat 100 miljard dollar heeft gekost:
Afbeelding
Na de installatie van de laatste set zonnepanelen door de space shuttle Discovery is het ruimtestation ISS grotendeels af.

Hieronder een plaatje van astronauten tijdens een ruimtewandeling:
Afbeelding
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Ruimtevaart nieuws topic

Berichtdoor Mortlach » 27 mar 2009 11:56

Te gek, kunnen ze eindelijk aan die maanbasis en ruimtelift beginnen :mrgreen:
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
marcel081276
Sergeant
Sergeant
Berichten: 382
Lid geworden op: 18 nov 2003 19:26
Locatie: Zwijndrecht

Re:

Berichtdoor marcel081276 » 13 apr 2009 17:33

elbert schreef:
Mozeven schreef:
Rock-G schreef:2 weken geleden ging er iets mis, en nu hebben ze een MILJARD dollar extra uitgetrokken om dit goed te laten verlopen..wat ging er vorige keer mis? 1 van de 4 brandstof metertjes werkte niet....

Geef die miljard aan ontwikkelingslanden,bouw scholen in Afrika,leg waterleidingen aan is oost azie!! Wat heeft dit in s'hémelsnaam nou voor zin!! IK WORDT HIER EXTREEM LINK(S) VAN!!! :x :x :x :x
/signed. (voor degenen die niet weten wat ik bedoel: ik ben het er helemaal mee eens)


Die ene miljard dollar betekent ongeveer 3 dollar per Amerikaan (2 en een halve euro), uitgespreid over 2 jaar. Als je extreem links hiervan wordt, is het misschien ook een goed idee om niet meer naar pretparken te gaan (toch al gauw een slordige 30 euro per keer), geen sms-jes meer te versturen (dan ben je die 2 en een halve euro ook al gauw voorbij), niet meer vaak mobiel te bellen (idem) enz. enz.
Genoeg nutteloze dingen om te laten en het geld dat je hiermee bespaart, kun je aan ontwikkelingshulp geven. Dat zet volgens mij meer zoden aan de dijk dan fulmineren over een schijntje dat aan ruimtevaart wordt besteed. Ik vind een hoge mate van hypocrisie in dit soort kreten zitten.


nix hypocriet, die ruimtevaart is zwaar doelloos wat heeft het voor nut om een voertuigje op mars te landen: geen!
heeft het nut om een sms te versturen: ja!
en een pretpark is leuk om te doen ook voor een gezin dus heeft het nut: ja!
ontwikkeling van auto's doelloos, die iedereen kan gebruiken dus nut hebben? NEE!
ik vind het knap wat ze allemaal uitvoeren in de ruimte maar het is zo doelloos als het maar zijn kan.
Psalm 46 : 1 God is een toevlucht!

haring
Kapitein
Kapitein
Berichten: 786
Lid geworden op: 14 mar 2008 01:21

Re: Ruimtevaart nieuws topic

Berichtdoor haring » 13 apr 2009 18:09

nix hypocriet, die ruimtevaart is zwaar doelloos wat heeft het voor nut om een voertuigje op mars te landen: geen!


Ik weet niet of je gps hebt maar die maken gebruik van satalieten om te bepalen waar je bent. En het weer word ook voorspeld met behulp van satalieten. Wat denk je communicatie? En wat voor nut heeft het om een voertuigje op mars te landen? Kennis! Bijvoorbeeld om te weten of er leven mogelijk is op andere planeten. En hoe je het wend of keert. De mens kan niet eeuwig op deze planeet blijven. Ruimtevaart is niet goedkoop. Maar er word relatief weinig aan uit gegeven.
*onderschrift verwijderd door moderator*

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Re:

Berichtdoor Mortlach » 13 apr 2009 19:26

marcel081276 schreef:nix hypocriet, die ruimtevaart is zwaar doelloos wat heeft het voor nut om een voertuigje op mars te landen: geen!


Kennis is haar eigen doel.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw


Terug naar “Actualiteit & Politiek”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 39 gasten