Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Discussies over het nieuws en de politiek.

Moderators: Memmem, Moderafo's

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor Chaya » 15 jun 2016 11:59

Mortlach schreef:Ik ageer met name tegen het idee dat afwijkend gedrag automatisch 'uitdagend' is.

Ook dat zei ik niet!
Dit zei ik: Als ik heel eerlijk moet zijn, ja soms is dat wel het geval. Dan maakt het mij op zich niets uit of 2 mannen of een jongen en een meisje zich misdragen. Sommige handelingen moet je binnenshuis doen en niet tentoonstellen voor publiek.

Maar ik stop ermee, als het over dit onderwerp gaat, verschijnen er blinde vlekken en kan er kennelijk niet goed gelezen meer worden.
Ik heb geen trek in dit gegoochel met woorden met als gevolg dat er gesnoeid moet worden.
Fijne dag!
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor Mortlach » 15 jun 2016 12:45

Chaya schreef:Dit zei ik: Als ik heel eerlijk moet zijn, ja soms is dat wel het geval. Dan maakt het mij op zich niets uit of 2 mannen of een jongen en een meisje zich misdragen. Sommige handelingen moet je binnenshuis doen en niet tentoonstellen voor publiek.

Maar ik stop ermee, als het over dit onderwerp gaat, verschijnen er blinde vlekken en kan er kennelijk niet goed gelezen meer worden.
Ik heb geen trek in dit gegoochel met woorden met als gevolg dat er gesnoeid moet worden.
Fijne dag!


Jammer dat je je terugtrekt. Wat mij betreft is het niet nodig. We hebben altijd genoeg respect voor elkaar kunnen opbrengen om in ieder geval in gesprek te blijven, en wat mij betreft is dat hier niet anders.

Dat gezegd vind ik dat je wat ik schrijf heel erg op jezelf richt. Ik ben dankbaar dat het jou niets uitmaakt of een stel m/v of v/v of m/m is, en dat geloof ik ook wel, dat meen ik oprecht. Maar je weet natuurlijk zelf ook wel dat niet iedereen even tolerant is. En de vraag is of je meewerkt aan de tolerantie of juist niet.

Wat betreft die uitspraak met dat streepje, ja, dat was inderdaad niet erg handig van me. Ik had dat niet zo moeten doen. Mea culpa.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor Chaya » 15 jun 2016 13:28

Mortlach schreef:Wat betreft die uitspraak met dat streepje, ja, dat was inderdaad niet erg handig van me. Ik had dat niet zo moeten doen. Mea culpa.

Okay Mortlach, dan gooien we er zand over. :D
Mortlach schreef:Jammer dat je je terugtrekt. Wat mij betreft is het niet nodig. We hebben altijd genoeg respect voor elkaar kunnen opbrengen om in ieder geval in gesprek te blijven, en wat mij betreft is dat hier niet anders.

Ja, dat vond ik ook, maar de streepjeszin vond ik een grens overgaan.
Sans rancune!
(Maar je zou mijn hoedjes eens moeten zien, dan spreek je wel anders. :mrgreen: )

In NRC las ik een opmerkelijk nieuwtje:

Nieuw-Zeeland heeft te maken met een heuse golf van avocadodiefstal. Dat schrijft The Guardian vanochtend. Sinds januari zijn door bijna veertig diefstallen al zo’n 350 avocado’s gestolen.

In Nieuw-Zeeland worden avocado’s gemiddeld voor omgerekend ongeveer drie euro per stuk verkocht. De oogst in Nieuw-Zeeland viel dit jaar tegen, waardoor dieven avocado’s als lucratieve handel zien. Ze gingen ‘s nachts te werk en brachten hun gestolen waar naar lokale fruitkraampjes om de avocado’s daar door te verkopen.


Drie euro per stuk :shock: ik betaal dat hier nog niet eens voor 2 stuks!
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
mannetje1977
Sergeant
Sergeant
Berichten: 272
Lid geworden op: 23 jun 2006 16:36
Locatie: Roermond
Contacteer:

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor mannetje1977 » 15 jun 2016 14:11

Het is al weer een tijdje geleden dat ik hier gereageerd heb.

Nadat hier de topics over homoseksualiteit gesloten werden hield ik het een tijdje voor gezien. Tegelijkertijd merk ik dat het broodnodig is om die discussies over homoseksualiteit wel te voeren.

Orlando raakt me.

De aanslag in Orlando maakt me verdrietig. Verdrietig omdat er onschuldig bloed vergoten is. Verdrietig omdat het blijkbaar nog niet vanzelfsprekend is dat ook mensen van hetzelfde geslacht elkaar kunnen liefhebben. Verdrietig omdat het me bewust maakt van mijn eigen kwetsbaarheid en het eigen pijnlijke proces van acceptatie en het losmaken van een religieuze achtergrond waarin voor homoseksuele liefde geen plaats is. Het maakt me ook boos: boos dat het ons blijkbaar nog steeds niet lukt om een inclusieve samenleving te creëren waarin mensen van allerlei achtergronden participeren. Boos op politici die deze aanslag gebruiken voor hun eigen politiek gewin. Boos omdat religie zo'n verdeeldheid veroorzaakte factor kan zijn en mensen kan aanzetten andere mensen te veroordelen en buiten te sluiten.
En toch kies ik ervoor om niet in mijn boosheid en verdriet te blijven hangen. Om niet zelf de persoon te worden die andere mensen oordeelt op hun religie, hun huidskleur, hun geslacht, hun seksuele voorkeur.

Ook al voel ik angst en lijkt de wereld een puinhoop: na de nacht komt altijd weer de dag! En dan besef ik dat ook al worstel ik met de plaats van geloof in mijn persoonlijke leven, en ook al weet ik niet of God bestaat of niet: ik geloof met hart en ziel in het visioen van het komende Rijk van God!
Ik geloof in de veerkrachtigheid van mensen. Ik geloof in de kracht van de lhbt-gemeenschap die in weerwil van verdrukking zich weet te verenigen en roept om liefde en inclusiviteit. Deze week ben ik me meer bewust wie ik ben en waar ik voor zal staan:
Deze week zal ik lachen
zal ik dansen
zal ik vrijen
zal ik liefhebben
zal ik geliefd worden
Liefdevolle reactie op 30-jarige man (Maskers af als atheïst): https://dogmavrij.nl/2017/03/04/refoweb ... hulpvraag/

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor Mortlach » 15 jun 2016 14:29

In een reactie op het drama in Orlando deed de Dalai Lama een op eerste gezicht wonderlijke uitspraak over het gebed (hoewel, op tweede gezicht ook weer helemaal niet verrassend).

http://www.ndtv.com/world-news/orlando- ... ma-1418615

"Yesterday, very serious tragedy, Orlando. So let us some silent prayer, OK," he said.

"Although, one Buddhist monk grows quite skeptical about the effects of prayer," he said. Real change required serious action, he said, adding that it was important not to lose "determination or courage."

"Then on top of that, some prayer is OK, no harm," he said.

Even een zeer ruwe vertaling:

"Gisteren was er een enorme tragedie in Orlando, dus laten we in stilte bidden, goed.
Echter, een boeddhistische monnik [hij bedoelt zichzelf] begint skeptisch te worden over de effecten van gebed. Echte verandering vergt serieuze actie/handelen.
Daarbovenop kun je bidden, kwaad kan het niet."


Het lijkt verrassend, maar het resoneert met een uitspraak van de Deense filosoof en theoloog Kierkegaard over bidden:
“The function of prayer is not to influence God, but rather to change the nature of the one who prays.” (De functie van het gebed is niet om God te beïnvloeden, maar om de natuur van de bidder te veranderen)
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
Boekenlezer
Generaal
Generaal
Berichten: 6585
Lid geworden op: 10 jan 2004 21:00
Locatie: Nel centro di Olanda

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor Boekenlezer » 15 jun 2016 16:35

Yoshi schreef:Heintje bedoel ik daarmee. Maar de crew was er goed snel bij.

Oké, dus het gaat om iets dat al is weggejorist door de moderators. Om iets wat ik niet gezien heb.
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Gebruikersavatar
Boekenlezer
Generaal
Generaal
Berichten: 6585
Lid geworden op: 10 jan 2004 21:00
Locatie: Nel centro di Olanda

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor Boekenlezer » 15 jun 2016 16:37

Tante Pollewop schreef:Ik begrijp niet waarom jij je onfrisse ideeën over homoseksualiteit zo openlijk moet etaleren. Heb eens wat meer respect voor je naaste.

Wat is er onfris aan, om homoseksualiteit onfris te vinden? Dat is toch normaal? Mensen van hetzelfde geslacht horen op een gewone manier met elkaar om te gaan, dat moet niet geseksualiseerd worden. Seksualiteit is iets voor tussen een man en een vrouw, die getrouwd zijn met elkaar.
En als je wel homoseksuele gevoelens hebt, wees dan een vent en beheers je, en ga niet seksueel met iemand van je eigen geslacht om.

Het zou toch een ernstige inperking van de vrijheid van meningsuiting zijn als ik niet meer mag zeggen wat ik van homoseksualiteit vind.
Laatst gewijzigd door Boekenlezer op 15 jun 2016 16:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor Mortlach » 15 jun 2016 16:39

Boekenlezer schreef:En als je wel homoseksuele gevoelens hebt, wees dan een vent en beheers je, en ga niet seksueel met iemand van je eigen geslacht om.


Aldus de hetero voor wie seks/intimiteit/liefde wél gewoon een optie is...
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
Boekenlezer
Generaal
Generaal
Berichten: 6585
Lid geworden op: 10 jan 2004 21:00
Locatie: Nel centro di Olanda

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor Boekenlezer » 15 jun 2016 17:02

Mortlach schreef:Aldus de hetero voor wie seks/intimiteit/liefde wél gewoon een optie is...

Tsja, dat moet nog maar blijken in hoeverre dat zo is. Je doet nu net een beetje alsof het om net zoiets simpels gaat als een zak aardappels halen bij de AH, maar dat is het bepaald niet. Ook voor mij gaan er veel dingen erg anders dan ik zou willen.
Ik ben niet getrouwd, dus is bijvoorbeeld seks al geen optie voor mij.
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Gebruikersavatar
schaapje
Generaal
Generaal
Berichten: 4536
Lid geworden op: 28 dec 2010 12:08

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor schaapje » 15 jun 2016 17:37

Nou dát is een opmerkelijk nieuwtje. :lol: :mrgreen:
Wie overwint, zal van de tweede dood geen schade lijden.

Gebruikersavatar
Boekenlezer
Generaal
Generaal
Berichten: 6585
Lid geworden op: 10 jan 2004 21:00
Locatie: Nel centro di Olanda

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor Boekenlezer » 15 jun 2016 18:09

Onderhand vraag ik me af of het achteraf gezien niet beter was geweest om een nieuw topic te openen over de schietpartij in Orlando, gezien de grote hoeveelheid reacties. Begonnen op pagina 91, en nu op pagina 96...

Dit nieuwsbericht spitste mijn aandacht ook wel: „Dader steekpartij en gijzeling Frankrijk handelde namens IS”
Weer zo'n weerzinwekkende daad van zo'n vuile rabiate mohammedaan.
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Gebruikersavatar
schaapje
Generaal
Generaal
Berichten: 4536
Lid geworden op: 28 dec 2010 12:08

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor schaapje » 15 jun 2016 18:30

Boekenlezer schreef:Onderhand vraag ik me af of het achteraf gezien niet beter was geweest om een nieuw topic te openen over de schietpartij in Orlando, gezien de grote hoeveelheid reacties. Begonnen op pagina 91, en nu op pagina 96...

Dit nieuwsbericht spitste mijn aandacht ook wel: „Dader steekpartij en gijzeling Frankrijk handelde namens IS”
Weer zo'n weerzinwekkende daad van zo'n vuile rabiate mohammedaan.


Ja ik kan er alleen maar stil van worden, en dan te denken dat er nog meer van zulke tragedies zullen volgen, want dat zit er dik in met al die gasten die zich voor hebben gedaan als zielige vluchteling.
Wie overwint, zal van de tweede dood geen schade lijden.

Gebruikersavatar
Boekenlezer
Generaal
Generaal
Berichten: 6585
Lid geworden op: 10 jan 2004 21:00
Locatie: Nel centro di Olanda

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor Boekenlezer » 15 jun 2016 18:41

schaapje schreef:Ja ik kan er alleen maar stil van worden, en dan te denken dat er nog meer van zulke tragedies zullen volgen, want dat zit er dik in met al die gasten die zich voor hebben gedaan als zielige vluchteling.

Of die dader een ex-vluchteling was, een paard van Troje, dat weet ik niet. Maar toen ik gisteren dit las: Aanslag in Orlando vooral in voordeel van Trump, dacht ik wel even: 'die vent heeft toch wel een punt.' En dat terwijl ik Trump tot nu toe vooral zag als een gevaarlijke idioot.
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Gebruikersavatar
schaapje
Generaal
Generaal
Berichten: 4536
Lid geworden op: 28 dec 2010 12:08

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor schaapje » 15 jun 2016 18:54

Boekenlezer schreef:Of die dader een ex-vluchteling was, een paard van Troje, dat weet ik niet. Maar toen ik gisteren dit las: Aanslag in Orlando vooral in voordeel van Trump, dacht ik wel even: 'die vent heeft toch wel een punt.' En dat terwijl ik Trump tot nu toe vooral zag als een gevaarlijke idioot.

Ach de wereld zal er niet beter op worden wie er ook president wordt, .. de regie heeft toch een boze macht in handen.
We weten de afloop en Wie overwinnaar is!
Wie overwint, zal van de tweede dood geen schade lijden.

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor Mortlach » 15 jun 2016 18:54

Boekenlezer schreef:Of die dader een ex-vluchteling was, een paard van Troje, dat weet ik niet. Maar toen ik gisteren dit las: Aanslag in Orlando vooral in voordeel van Trump, dacht ik wel even: 'die vent heeft toch wel een punt.' En dat terwijl ik Trump tot nu toe vooral zag als een gevaarlijke idioot.


De dader was Amerikaan, geboren in Amerika van Afghaanse ouders.

Trump heeft géén punt; Trump misbruikt de situatie om de moslimhaat en de angst onder het publiek aan te wakkeren. Hmm, één bevolkingsgroep de schuld geven van alle ellende in je land en het grote publiek tegen hen opzetten.... wie deed dat nog meer?

Het is schandalig dat Trump een complete bevolkingsgroep verantwoordelijk houdt voor de misdaden van 1 gestoorde persoon. Het is toch te gek voor woorden dat er wordt gekeken naar hoe ze een volledige religie kunnen verbieden terwijl het doorvoeren van volslagen voor de hand liggende wapenwethervormingen taboe is.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw


Terug naar “Actualiteit & Politiek”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 20 gasten