De Amerikaanse presidentsverkiezingen 2016

Discussies over het nieuws en de politiek.

Moderators: Memmem, Moderafo's

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: De Amerikaanse presidentsverkiezingen 2016

Berichtdoor Mortlach » 22 jun 2018 14:49

Arco schreef:Je vergat nog een stukje van section 1 te citeren. Kan gebeuren, maar dan is het gek dat juist dat stukje is weggevallen in je citaat. :-k

Hoe deed Obama dit? Zie hier en hier. Goed man, dat is een stuk beter dan Trump... ](*,)

En "catch and release", wow dat is een verbetering! Dus je komt illegaal de grens over, je neemt je kinderen mee, je vraagt niet netjes asiel aan, maar ook de pruillipjes van je kinderen mogen niet worden opgesloten en dus mag je gewoon lekker vrij rondlopen in het land dat je illegaal bent binnengekomen. "O say can you see" :-oo


Joh, het lijkt er een beetje op dat je je loopt te verkneukelen dat er zuigelingen voor onbepaalde tijd worden opgesloten. Maar dat kan haast niet, want niemand is zo onmenselijk, dus dat zal ik wel verkeerd interpreteren.

Bel het Congres, want zij kunnen de wet veranderen: +1 (202) 224-3121.


Ik ben - gelukkig - geen Amerikaan, niet dat ik de hoop heb dat de cult of personality van Trump in het Congress iets gaat veranderen; kwestie van wachten tot de volgende crisis!
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11376
Lid geworden op: 28 feb 2004 02:07
Locatie: Berkenwoude
Contacteer:

Re: De Amerikaanse presidentsverkiezingen 2016

Berichtdoor Optimatus » 22 jun 2018 14:53

ben db bd schreef:Wat Barack Hussein Obama voor had, was zijn afkomst. Hij had kennelijk een islam achtergrond. Zijn halfbroer is toch nog moslim?


Obama is christen en de religie van zijn verdere familie is niet relevant.

M.i. gebruikt de NWO, die ons naar het einde van deze aioon stuwt,[/quote]

NWO is een complottheorie, die, zoals alle complottheorieën, niet op feiten, maar op ijlen gebaseerd is.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Gebruikersavatar
Arco
Majoor
Majoor
Berichten: 2237
Lid geworden op: 21 dec 2004 15:30
Locatie: Waddinxveen

Re: De Amerikaanse presidentsverkiezingen 2016

Berichtdoor Arco » 22 jun 2018 15:10

Mortlach schreef:Joh, het lijkt er een beetje op dat je je loopt te verkneukelen dat er zuigelingen voor onbepaalde tijd worden opgesloten. Maar dat kan haast niet, want niemand is zo onmenselijk, dus dat zal ik wel verkeerd interpreteren.


Nee, dit is een goed idee. [pas op: schokkende foto achter deze link]

Ik ben - gelukkig - geen Amerikaan, niet dat ik de hoop heb dat de cult of personality van Trump in het Congress iets gaat veranderen; kwestie van wachten tot de volgende crisis!


U lijkt we wel mee te gaan in de blinde haat tegen Trump.
"Vertrouw op de HEERE met heel je hart, en steun op je eigen inzicht niet." - Spr. 3:5

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: De Amerikaanse presidentsverkiezingen 2016

Berichtdoor Mortlach » 22 jun 2018 15:21

Arco schreef:Nee, dit is een goed idee.

Dus kinderen opsluiten is okee omdat ze laten verdrinken nog erger is? Is dat de logica?

[/quote]

Je blijft die term maar herhalen hoor; je lijkt Trump zelf wel, net zo lang iets zeggen tot je het zelf gaat geloven.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11376
Lid geworden op: 28 feb 2004 02:07
Locatie: Berkenwoude
Contacteer:

Re: De Amerikaanse presidentsverkiezingen 2016

Berichtdoor Optimatus » 22 jun 2018 16:51

Arco schreef:Nee, dit is een goed idee. [pas op: schokkende foto achter deze link]



U lijkt we wel mee te gaan in de blinde haat tegen Trump.


Ik vind Trump om een aantal redenen een hele slechte president. Helaas is het zo dat argumenten al snel ondersneeuwen omdat Trumpaanhangers de kritiek niet ter harte willen nemen en een deel van het progressieve volksdeel nog steeds ach en wee roept dat Clinton niet gewonnen heeft.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Yoshi

Re: De Amerikaanse presidentsverkiezingen 2016

Berichtdoor Yoshi » 22 jun 2018 18:06

Trump: Republicans should 'stop wasting their time on immigration'

https://www.theguardian.com/us-news/201 ... s-dreamers

Wat een koekenbakker is het toch. Je zal maar opgescheept zitten met zo'n president. Daarmee vergeleken is zelfs Kajsa Ollongren nog een formidabele staatsvrouw.

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: De Amerikaanse presidentsverkiezingen 2016

Berichtdoor Mortlach » 22 jun 2018 18:14

Yoshi schreef:Trump: Republicans should 'stop wasting their time on immigration'

https://www.theguardian.com/us-news/201 ... s-dreamers

Wat een koekenbakker is het toch. Je zal maar opgescheept zitten met zo'n president. Daarmee vergeleken is zelfs Kajsa Ollongren nog een formidabele staatsvrouw.


Viel te verwachten, want als het Congres dit probleem oplost, krijgt Trump zijn muur niet.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Yoshi

Re: De Amerikaanse presidentsverkiezingen 2016

Berichtdoor Yoshi » 22 jun 2018 21:12

https://twitter.com/realDonaldTrump/sta ... -uit-eu%2F

Trump stuurt meer en meer aan op een totale handelsoorlog.
Aangezien de EU leiders zondag toch al samenkomen lijkt me dit een punt om gelijk te tackelen. Ik zou zeggen, kom maar op met die handelsoorlog. Hoe nadelig ook het is de VS tegen de rest. De rest (EU, China, Japan, enz) zullen de VS binnen een paar jaar tot een derdewereldland af laten geleiden en economisch op de knieën dwingen.

ben db bd
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1264
Lid geworden op: 02 okt 2013 16:04

Re: De Amerikaanse presidentsverkiezingen 2016

Berichtdoor ben db bd » 24 jun 2018 21:31

Nee, dit is een goed idee. [pas op: schokkende foto achter deze link]

ik heb het echte verhaal gelezen achter deze schunnige demonstratie. uitstekend gelukt, maar misselijk makend als je weet hoe.
Ook op dit topic is het maar net door wie men zich laat informeren. Maar de weerstand tegen de mainstreammedia groeit wel gestaag.
Hoog tijd dat Kajsa gaat uitmaken wat wel en niet geschreven mag worden, met haar nieuwe wet? :(
Wel dank aan Thierry met zijn profetische blik en zijn schier onvermoeibare eerlijkheid in de arena.
(het is maar net hoe je er tegenaan kijkt, zei een spiech vorige week zuigend wel 5x tegen mij.) :(

Gebruikersavatar
Arco
Majoor
Majoor
Berichten: 2237
Lid geworden op: 21 dec 2004 15:30
Locatie: Waddinxveen

Re: De Amerikaanse presidentsverkiezingen 2016

Berichtdoor Arco » 25 jun 2018 08:21

Mortlach schreef:Dus kinderen opsluiten is okee omdat ze laten verdrinken nog erger is? Is dat de logica?


Aan beide zaken moet iets gedaan worden. Maar we moeten niet de splinter uit het oog van een ander willen verwijderen, terwijl wijzelf een balk in ons oog hebben. In plaats van moord-en-brand schreeuwen over kinderen die opgesloten worden, terwijl het de wet is die dat zo regelt, moeten wij voorkomen dat de Middellandse Zee nog meer een begraafplaats wordt voor kansloze en illegale immigranten.

Je blijft die term maar herhalen hoor; je lijkt Trump zelf wel, net zo lang iets zeggen tot je het zelf gaat geloven.


En jij komt niet met inhoudelijke argumenten. En ga alleen je afweren met schaamteloos politiseren. Kom met argumenten, stop met demoniseren en staar je niet blind op één probleem en één persoon.
"Vertrouw op de HEERE met heel je hart, en steun op je eigen inzicht niet." - Spr. 3:5

Gebruikersavatar
Arco
Majoor
Majoor
Berichten: 2237
Lid geworden op: 21 dec 2004 15:30
Locatie: Waddinxveen

Re: De Amerikaanse presidentsverkiezingen 2016

Berichtdoor Arco » 25 jun 2018 08:24

Optimatus schreef:Ik vind Trump om een aantal redenen een hele slechte president. Helaas is het zo dat argumenten al snel ondersneeuwen omdat Trumpaanhangers de kritiek niet ter harte willen nemen en een deel van het progressieve volksdeel nog steeds ach en wee roept dat Clinton niet gewonnen heeft.


Aardige analyse, maar er is nog meer dan Trumpaanhangers en Clintonaanhangers. Trump is niet de beste president, maar geef toe, hij houdt zich aan zijn verkiezingsbeloften, ook al zijn die niet even slim om te doen.
"Vertrouw op de HEERE met heel je hart, en steun op je eigen inzicht niet." - Spr. 3:5

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8804
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Re: De Amerikaanse presidentsverkiezingen 2016

Berichtdoor elbert » 25 jun 2018 09:01

Mortlach schreef:Echt? Al die 2.300 kinderen zijn herenigd met hun ouders? Ik wist niet dat de Amerikaanse overheid zo efficiënt was.
Dat kan binnen een week opgelost zijn. Binnen een dag waren er meer dan 500 herenigd.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8804
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Re: De Amerikaanse presidentsverkiezingen 2016

Berichtdoor elbert » 25 jun 2018 09:07

Yoshi schreef:Trump stuurt meer en meer aan op een totale handelsoorlog.
Aangezien de EU leiders zondag toch al samenkomen lijkt me dit een punt om gelijk te tackelen. Ik zou zeggen, kom maar op met die handelsoorlog. Hoe nadelig ook het is de VS tegen de rest. De rest (EU, China, Japan, enz) zullen de VS binnen een paar jaar tot een derdewereldland af laten geleiden en economisch op de knieën dwingen.
Ik denk dat je je economische data niet op orde hebt. De VS is de grootste economische macht ter wereld en bovendien een netto importeur van goederen (negatieve handelsbalans). De VS tot een derdewereldland proberen te maken is hetzelfde als een poging om je eigen economie om zeep te helpen.
Bij een negatieve handelsbalans (meer import dan export) geldt het motto dat de klant (de VS) koning is bij een handelsoorlog.
Trump weet dat. Hij is echt niet zo dom als de media hem afspiegelen.
Bovendien draait de Amerikaanse economie als een tierelier momenteel. Het zou niet eens zo erg zijn als die groei wat afzwakte.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: De Amerikaanse presidentsverkiezingen 2016

Berichtdoor Mortlach » 25 jun 2018 09:12

Arco schreef:Aan beide zaken moet iets gedaan worden. Maar we moeten niet de splinter uit het oog van een ander willen verwijderen, terwijl wijzelf een balk in ons oog hebben. In plaats van moord-en-brand schreeuwen over kinderen die opgesloten worden, terwijl het de wet is die dat zo regelt, moeten wij voorkomen dat de Middellandse Zee nog meer een begraafplaats wordt voor kansloze en illegale immigranten.


Ja, je blijft maar roepen dat het de wet is die dit regelt, maar volgens mij is asiel aanvragen nog steeds niet verboden in de VS. Ook als je niet de aangewezen "ports of entry" gebruikt. Het blijkt nu dat de reden van de massale grensovergang is dat deze mensen bij die ports of entry werden weggestuurd. En nee, je kunt blijkbaar geen asiel aanvragen bij ambassades/consulaten; je moet er fysiek voor in de VS aanwezig zijn.

Als de problemen rond de Middellandse Zee nog net zo ernstig zijn als toen er zoveel aandacht voor was, dan moet daar zeker wat aan worden gedaan - wat dat betreft zijn we het volledig met elkaar eens - alleen is het niet zo dat we eerst al onze eigen problemen moeten hebben opgelost voordat we weer over de grens 'mogen' kijken.

En jij komt niet met inhoudelijke argumenten. En ga alleen je afweren met schaamteloos politiseren. Kom met argumenten, stop met demoniseren en staar je niet blind op één probleem en één persoon.


Weet je wat het is? Ik heb ondertussen genoeg boeken gelezen over de periode 1930-1945 dat ik me zorgen maak over wat ik in de VS zie gebeuren. En daar spreek ik me over uit. Zo tweette Trump gisteren dat hij vluchtelingen nu ook zonder proces wil kunnen deporteren terwijl dit overduidelijk in strijd is met hun grondwet. Jij noemt dat vervolgens "schaamteloos politiseren" maar dat zie ik toch echt niet zo. Ik meen dat ik behoorlijk wat inhoudelijks inbreng in dit gesprek.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8804
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Re: De Amerikaanse presidentsverkiezingen 2016

Berichtdoor elbert » 25 jun 2018 09:19

Mortlach schreef:Ja, je blijft maar roepen dat het de wet is die dit regelt, maar volgens mij is asiel aanvragen nog steeds niet verboden in de VS.
Het gaat om illegale immigratie. Mensen dus die die zonder toestemming de grens oversteken zonder asiel aan te vragen. Dat is een misdrijf. Als ik een winkel overval met mijn kinderen erbij (een heel dom plan) dan moet ik niet raar opkijken als mijn kinderen niet bij mij in dezelfde cel terechtkomen.
Mortlach schreef:Zo tweette Trump gisteren dat hij vluchtelingen nu ook zonder proces wil kunnen deporteren terwijl dit overduidelijk in strijd is met hun grondwet.
Het gaat om illegale immigranten, geen vluchtelingen. Waar zouden die Latijns-Amerikanen eigenlijk voor vluchten? Is er ergens oorlog in die buurt? Nee, die is er niet. Is er ergens een Hitler in Midden- en Zuid-Amerika? Nee, ook niet. Wel linkse leiders met een bar slechte economie (bijv. Venezuela).
Of is Trump soms Hitler? Maar als dat zo is, waarom willen al die Midden- en Zuid-Amerikanen dan juist de VS in (en niet eruit)?
Zijn die immigranten soms nazi's omdat ze zo graag een naziland (de VS van Trump) proberen binnen te komen? Ik dacht het niet.
De enige reden waarom ze de VS binnen willen komen, is omdat de VS een vrij land is met grote economische voorspoed. Ik snap best dat mensen zich daartoe aangetrokken voelen, maar immigratie moet wel legaal gebeuren.

Je vergelijking met de jaren 30 en 40 gaat niet op. Dit is een compleet andere situatie met andere problemen en ook andere oplossingen.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)


Terug naar “Actualiteit & Politiek”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 24 gasten