Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Discussies over het nieuws en de politiek.

Moderators: Memmem, Moderafo's

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor Mortlach » 26 mei 2018 22:28

Geytenbeekje schreef:Je weet dat als je gemeenschap hebt met elkaar dat er een kans is dat een kind wordt verwekt, met misbruik is misschien iets een ander verhaal


Luister, mijn vrouw heeft afgelopen jaar een zeer zware zwangerschap/bevalling doorgemaakt. We hebben nu een dochter waar we dolgelukkig mee zijn, maar we willen het echt niet nog een keer meemaken omdat we redelijkerwijs vrezen dat mijn vrouw dat niet overleefd of nooit meer te boven zou komen. En jouw suggestie is dat we dan maar stoppen met gemeenschap hebben? Want geen enkel voorbehoedsmiddel geeft 100% garantie, zelfs een sterilisatie van mij niet. Dus jouw opties zijn mijn vrouws baarmoeder in zijn geheel verwijderen of nooit meer seks hebben. Lekker!

En in de Ierse praktijk tot gisteren was het met misbruik helemaal geen ander verhaal. Incest, verkrachting, misbruik, terminale afwijkingen aan de vrucht, extreem jonge meisjes die zwanger zijn, allemaal geen wettelijke basis om abortus toe te staan, met alle gevolgen van dien, want ook hier komen al die zaken gewoon voor.

Alsnog is het moord, voor je eigen plezier (op vrijwillige basis gemeenschap gehad) moet je dan ook de consequenties ervaren,


Ah, je wilt mensen dus straffen voor het willen hebben van seks. Wel vreemd dat het met name vrouwen zijn die die straf dragen - zij hebben de permanente gevolgen voor hun lichaam. Daarbij zadel je niet alleen de ouders op met het kind, maar het kind ook met de ouders - weet je wat het met je doet als je erachter komt dat je ouders je nooit hebben gewild en niet in staat zijn om je te verzorgen/op te voeden?

Maar goed, lees mijn stukje erover anders even wat beter door (ik geef een aantal praktijkvoorbeelden) en ga eens kijken op die facebookpagina die ik noemde (in her shoes; women of the eight), lees daar twee of drie willekeurige verhalen en kom me dan nog eens vertellen dat het redelijk is om vrouwen "de consequenties te laten ervaren".

En moord kun je alleen plegen op een persoon - ik acht een vrucht van een paar weken geen persoon.


er zijn ook voorbeelden van mensen die later een mooie betekenis hebben gehad voor de maatschappij ( denk maar aan een beroemde schilder, ben even naam van kwijt)


Ja, en als de moeder van ene A. Hitler hem had geaborteerd, was de geschiedenis ook wel wat anders verlopen. Dat argument werkt dus twee kanten op.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

coby6
Majoor
Majoor
Berichten: 1536
Lid geworden op: 01 apr 2018 19:00

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor coby6 » 27 mei 2018 18:57

Mortlach schreef:Tja, zoals ik al zei heb ik hier gezien wat het andere uiterste met mensen doet en dat vind ik persoonlijke vele malen afschuwelijker. Je doet het nu net voorkomen alsof mensen uit gemak even voor een abortus kiezen, zo van "hé, het is vrijdag, ik heb zin in een abortus" en dat is een handig vooroordeel als je tegen abortus bent; maar nee, de situaties zijn veel vaker tragischer dan we denken en soms zijn mensen er ook gewoon echt nog niet klaar voor (bijvoorbeeld wanneer ze zelf nog kind zijn).

Dat gebeurt wel nu. Ik zag een vrouw op Facebook. Ik wil een kind. Oh m'n hormonen veranderen en ik voel me rot. Abortus. Ach eigenlijk wil ik toch weer een kind. Ach nee toch maar weer niet. Weer een abortus.
Mijn nicht was tegelijk met mij zwanger van de derde. Allebei toen een scheiding. Lastig, alleenstaande moeder zijn met 3 kinderen, dus die van haar is geaborteerd in Nederland, want daar gaat het zo makkelijk. Ze woont zelf in Duitsland.
Mijn ex hielp een keer een meisje online. Die wilde haar kind houden maar haar vriend trapte haar in haar buik en was aggressief, dus heeft ze het toch maar laten aborteren. Ze had een bericht gezet op een site daarvoor.
Dag lief kindje, het kon niet anders. Ik zag daar ook berichten van anderen voor hun geaborteerde kind. Dag engeltje mama had al 3 kindjes en 4 werd wat teveel. Dat waren gewoon getrouwde stellen met kinderen.
Die eileiders kunnen dichtgeschroeid worden tegenwoordig als je geen kinderen meer wilt.

coby6
Majoor
Majoor
Berichten: 1536
Lid geworden op: 01 apr 2018 19:00

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor coby6 » 27 mei 2018 19:30

Volgens een evaluatie van de Wet Afbreking Zwangerschap uit 2006[19]: Te weinig geld, in 46,7 % van de gevallen. Geen kinderwens in 31,8 % van de gevallen. Geen energie 26,7 %. Geen goede woonruimte 26,3 %. Te jong 25,1 %. Gezin is al compleet 23,9 %. Geen goede opleiding 23,1 %. Risico op gezondheidsproblemen bij de baby 16,5 %. Relatie te kort 16,5 %. Relatie is verbroken 16,1 %. Partner wil zwangerschap niet 15,3 %. Niet te combineren met werk 14,5 %. Nog niet getrouwd 12,9 %. Gevaar voor eigen gezondheid 11,4 %. Geen partner 10,6 %. Ouders gaan niet akkoord met de zwangerschap <10 %. Relatieproblemen <10 %. Psychische problemen <10 %. Vrouw is zwanger door seksueel geweld <10 %. Partner (waarschijnlijk) niet de vader <10 %. Vluchtelingenstatus <10 %. Familie wil zwangerschap niet <10 %. Te oud <10 %. Andere redenen <10 % .

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor Mortlach » 27 mei 2018 20:07

coby6 schreef:Dat gebeurt wel nu. Ik zag een vrouw op Facebook. Ik wil een kind. Oh m'n hormonen veranderen en ik voel me rot. Abortus. Ach eigenlijk wil ik toch weer een kind. Ach nee toch maar weer niet. Weer een abortus.


Sorry, maar daar geloof ik echt geen barst van; misschien niet het meest geschikte onderwerp om te gaan lopen trollen trouwens.

Die eileiders kunnen dichtgeschroeid worden tegenwoordig als je geen kinderen meer wilt.


Yep, heeft een 99,9% slagingspercentage.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor Mortlach » 27 mei 2018 20:14

coby6 schreef:Volgens een evaluatie van de Wet Afbreking Zwangerschap uit 2006[19]: Te weinig geld, in 46,7 % van de gevallen. Geen kinderwens in 31,8 % van de gevallen. Geen energie 26,7 %. Geen goede woonruimte 26,3 %. Te jong 25,1 %. Gezin is al compleet 23,9 %. Geen goede opleiding 23,1 %. Risico op gezondheidsproblemen bij de baby 16,5 %. Relatie te kort 16,5 %. Relatie is verbroken 16,1 %. Partner wil zwangerschap niet 15,3 %. Niet te combineren met werk 14,5 %. Nog niet getrouwd 12,9 %. Gevaar voor eigen gezondheid 11,4 %. Geen partner 10,6 %. Ouders gaan niet akkoord met de zwangerschap <10 %. Relatieproblemen <10 %. Psychische problemen <10 %. Vrouw is zwanger door seksueel geweld <10 %. Partner (waarschijnlijk) niet de vader <10 %. Vluchtelingenstatus <10 %. Familie wil zwangerschap niet <10 %. Te oud <10 %. Andere redenen <10 % .


En merk op dat daar dus niet "Zomaar, 85%" tussen staat, wat de meeste tegenstanders van abortus maar al te graag lijken te denken. De meeste redenen zijn bijzonder aangrijpend, 68,2% wil dus wel kinderen maar gevaar voor gezondheid, alleenstaand, te jong, etc.

Wij hebben een ontzettend gemakkelijk kind en toch is het soms gewoon zwaar. Als ik dan cynisch ben vraag ik mezelf wel eens af hoe een 14-jarige dit allemaal in haar eentje zou moeten trekken.

Er staan natuurlijk ook wel een paar redenen tussen die wel erg betreurenswaardig zijn (familie wil het niet of ouders gaan niet akkoord? nou en? tenzij daar weer bij komt dat de persoon minderjarig is of iets dergelijks)
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

coby6
Majoor
Majoor
Berichten: 1536
Lid geworden op: 01 apr 2018 19:00

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor coby6 » 27 mei 2018 20:16

Mortlach schreef:Sorry, maar daar geloof ik echt geen barst van; misschien niet het meest geschikte onderwerp om te gaan lopen trollen trouwens.

Yep, heeft een 99,9% slagingspercentage.

Serieus. Dat mens was niet goed. Stond op een pagina van wij willen geen kinderen. Als iedereen abortus mag plegen, mag zo iemand ook.

coby6
Majoor
Majoor
Berichten: 1536
Lid geworden op: 01 apr 2018 19:00

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor coby6 » 27 mei 2018 20:26

Mortlach schreef:En merk op dat daar dus niet "Zomaar, 85%" tussen staat, wat de meeste tegenstanders van abortus maar al te graag lijken te denken. De meeste redenen zijn bijzonder aangrijpend, 68,2% wil dus wel kinderen maar gevaar voor gezondheid, alleenstaand, te jong, etc.

Wij hebben een ontzettend gemakkelijk kind en toch is het soms gewoon zwaar. Als ik dan cynisch ben vraag ik mezelf wel eens af hoe een 14-jarige dit allemaal in haar eentje zou moeten trekken.

Er staan natuurlijk ook wel een paar redenen tussen die wel erg betreurenswaardig zijn (familie wil het niet of ouders gaan niet akkoord? nou en? tenzij daar weer bij komt dat de persoon minderjarig is of iets dergelijks)

Bijna 50 procent niet genoeg geld.
Gevaar voor de gezondheid, die kan ik nog begrijpen. Gezin is al compleet. Alsjeblieft zeg. Dan staan ze er maar een af ter adoptie als het teveel moeite is.

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor Mortlach » 27 mei 2018 20:43

coby6 schreef:Serieus. Dat mens was niet goed. Stond op een pagina van wij willen geen kinderen. Als iedereen abortus mag plegen, mag zo iemand ook.


natuurlijk mag het, zonder opgaaf van reden; misschien dat het in haar geval dan eerder in de categorie "psychische problemen" zou vallen dan. Maar laten we alsjeblieft niet net doen alsof het de norm is. Dan krijg je van die Indianenverhalen van vrouwen die abortus laten plegen omdat ze net op vakantie gaan of iets dergelijks, van die broodje-aapverhalen waar geen enkel bewijs voor is maar die iedereen voor zoete koek slikt.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor Mortlach » 27 mei 2018 20:47

coby6 schreef:Bijna 50 procent niet genoeg geld.


Nou, dan weet je wat je als tegenstander van abortus te doen staat.

Gevaar voor de gezondheid, die kan ik nog begrijpen. Gezin is al compleet. Alsjeblieft zeg. Dan staan ze er maar een af ter adoptie als het teveel moeite is.


Nee, om tal van redenen is adoptie geen werkbaar alternatief. De Ierse adoptieraad heeft zich voor het referendum dan ook uitgesproken JA te stemmen - adoptie is hier een langdurig, onbegrijpelijk proces - hier in Ierland moet je je als je een kind wilt uitadopteren jezelf ongeschikt laten verklaren voor AL je kinderen, dus als je er al 3 hebt, is dat echt geen optie - en het voorkomt geen van de problemen - de lichamelijke verandering, de omgeving die geïnteresseerd meeleeft, etc.

Was jij trouwens niet werkzaam in een Hongaars weeshuis? Denk je dan echt dat adoptie de voorkeur verdient dan?Excuses, dat is Irmo.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Geytenbeekje
Mineur
Mineur
Berichten: 228
Lid geworden op: 18 jan 2018 23:55

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor Geytenbeekje » 28 mei 2018 08:12

Je hebt cursussen waarbij je op natuurlijke wijze (xonder condooms etc.) Je kan zien wanneer je vruchtbaar bent. Het is wel een kwestie van tijd en elek dat op schrijven.

Er is ook een kans dat ik onder een auto kom als ik moe fietsen maar ik doe het toch om ergens te komen dus ja...

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor Mortlach » 28 mei 2018 08:43

Geytenbeekje schreef:Je hebt cursussen waarbij je op natuurlijke wijze (xonder condooms etc.) Je kan zien wanneer je vruchtbaar bent. Het is wel een kwestie van tijd en elek dat op schrijven.


Ja, en dat is een geweldige methode als je van grote gezinnen houdt.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
pindas83
Majoor
Majoor
Berichten: 1929
Lid geworden op: 01 jun 2015 15:35

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor pindas83 » 28 mei 2018 09:10

Mortlach schreef:Ja, en dat is een geweldige methode als je van grote gezinnen houdt.



:lol: =D>

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23540
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor Marnix » 28 mei 2018 13:29

Geytenbeekje schreef:Je hebt cursussen waarbij je op natuurlijke wijze (xonder condooms etc.) Je kan zien wanneer je vruchtbaar bent. Het is wel een kwestie van tijd en elek dat op schrijven.

Er is ook een kans dat ik onder een auto kom als ik moe fietsen maar ik doe het toch om ergens te komen dus ja...



Mortlach schreef:Ja, en dat is een geweldige methode als je van grote gezinnen houdt.


Dat is ook niet helemaal juist... NFP heeft mits goed uitgevoerd een betrouwbaarheid die gelijk is aan die van de pil of een spiraaltje en dan gaat het vaak nog mis (net als bij de pil bijvoorbeeld) door onjuist gebruik. Het vergeten van het meten of het negeren van de resultaten. Het is dus onzin dat NFP een slechte methode is zoals je stelt.

En verder is het natuurlijk ook helemaal eerlijk om te zeggen juist dat abortus niet te voorkomen is als je seks wil hebben en ze je anders willen verbieden om seks te hebben of zo. Natuurlijk kan er om wat voor reden ook, iets mis gaan. Maar vaak vindt abortus nu wel plaats omdat men het helemaal niet heeft geprobeerd om te voorkomen, of onvoldoende. Met goede anticonceptie is de kans in ieder geval terug te brengen tot bijna 0. Niet helemaal en vaak is dat dan ook nog omdat men vergeet de pil te slikken of tijdelijke klachten had waardoor de pil dan minder goed functioneert. De kans op onverwacht zwanger worden is dan ieder geval heel klein, zo klein dat je best gewoon seks kan hebben zonder bang te hoeven zijn voor een zwangerschap. En zit je dan bij het hele kleine percentage dat dan toch zwanger wordt, dan kan je altijd nog kijken wat je doet. Ik bent tegen abortus en zou dat risico dan op de koop toe nemen en zolang het geen levensbedreigende situaties oplevert, nooit voor abortus kiezen. Wat in Nederland belachelijk lang kan. Ik heb recent nog gezien hoe compleet en levensecht een baby van 20 weken is. Het is gewoon helemaal een mensje,alles erop en eraan.... Ik vind het verschrikkelijk als er zonder verdere redenen wordt gekozen om zo'n kind weg te laten halen, zeker als daar geen medische redenen voor zijn.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor Chaya » 28 mei 2018 13:40

Mortlach schreef:Ja, en dat is een geweldige methode als je van grote gezinnen houdt.

Het is een misvatting dat alle paren die onbeschermde seks met elkaar hebben, vaak een zwangerschapskans zullen hebben.
Ik heb gelezen dat de kwaliteit van het sperma bij de westerse man afneemt.
En naarmate de vrouw ouder wordt, neemt haar vruchtbaarheid af. Uitzonderingen daargelaten uiteraard.

In geval van abortus is het vaak: wel de lusten, maar niet de lasten. Ook weer, verdrietige uitzonderingen daargelaten.
Er is veel leed onder de zon, abortusklinieken zouden overbodig moeten zijn en sluiten.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor Mortlach » 28 mei 2018 13:54

Marnix schreef:Dat is ook niet helemaal juist... NFP heeft mits goed uitgevoerd een betrouwbaarheid die gelijk is aan die van de pil of een spiraaltje en dan gaat het vaak nog mis (net als bij de pil bijvoorbeeld) door onjuist gebruik. Het vergeten van het meten of het negeren van de resultaten. Het is dus onzin dat NFP een slechte methode is zoals je stelt.


Alleen is een spiraaltje zetten en hoef je daar niet meer aan te denken, dus 'onjuist gebruik' komt dan als het goed is niet voor. Dus dat 'mits goed uitgevoerd', dat behelst nogal wat.

En verder is het natuurlijk ook helemaal eerlijk om te zeggen juist dat abortus niet te voorkomen is als je seks wil hebben en ze je anders willen verbieden om seks te hebben of zo. Natuurlijk kan er om wat voor reden ook, iets mis gaan. Maar vaak vindt abortus nu wel plaats omdat men het helemaal niet heeft geprobeerd om te voorkomen, of onvoldoende.


Bron? Hoe vaak is 'vaak' precies? Niemand laat voor de lol een abortus uitvoeren, dus de suggestie die je lijkt te doen dat er 'vaak' mensen zijn die denken, ach, die pil is lastig, ik laat wel aborteren, zul je toch van wat onderbouwing moeten voorzien.

Met goede anticonceptie is de kans in ieder geval terug te brengen tot bijna 0. Niet helemaal en vaak is dat dan ook nog omdat men vergeet de pil te slikken of tijdelijke klachten had waardoor de pil dan minder goed functioneert. De kans op onverwacht zwanger worden is dan ieder geval heel klein, zo klein dat je best gewoon seks kan hebben zonder bang te hoeven zijn voor een zwangerschap. En zit je dan bij het hele kleine percentage dat dan toch zwanger wordt, dan kan je altijd nog kijken wat je doet. Ik bent tegen abortus en zou dat risico dan op de koop toe nemen en zolang het geen levensbedreigende situaties oplevert, nooit voor abortus kiezen.


Het is natuurlijk helemaal prima wat jij en je gezin kiezen, dat meen ik oprecht. Het verschil is dat tot afgelopen week abortus hier in Ierland praktisch gezien totaal verboden was en dat er daadwerkelijk mensen aan zijn overleden. De foetus was niet levensvatbaar, maar had een hartslag, dus werd er net zo lang gewacht tot de moeder bezweek aan sepsis. Dat is écht gebeurd en daar moet je naar mijn idee wat mee als je 'hardliner' wilt zijn.

Wat in Nederland belachelijk lang kan. Ik heb recent nog gezien hoe compleet en levensecht een baby van 20 weken is. Het is gewoon helemaal een mensje,alles erop en eraan.... Ik vind het verschrikkelijk als er zonder verdere redenen wordt gekozen om zo'n kind weg te laten halen, zeker als daar geen medische redenen voor zijn.


Ik zal eerlijk zeggen dat ik de termijn in NL ook erg lang vind. Maar met de 12 weken die ze hier in Ierland voorstellen, daar heb ik veel minder moeite mee.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw


Terug naar “Actualiteit & Politiek”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 gasten